חדשות בעולם

אוקראינה זועמת: האם בנט הציע לזלנסקי להיכנע לפוטין?

נשיא אוקראינה זלנסקי וראש הממשלה בנט שוחחו במשך למעלה משעה. זלנסקי ביקש כי שיחות המו"מ יתקיימו בירושלים

  • י' אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וראש הממשלה נפתלי בנט שוחחו אמש (מוצ"ש) במשך למעלה משעה. מלשכת רה"מ נמסר שהשיחה עסקה בדרכים להפסיק את הלחימה באוקראינה.

נשיא אוקראינה צייץ בטוויטר לאחר השיחה: "דיברנו על התוקפנות הרוסית ועל הסיכויים לשיחות שלום. בנוסף, ביקשתי סיוע בשחרור ראש העיר השבוי של מליטופול ואישי ציבור מקומיים".

במהלך השיחה ביקש זלנסקי מבנט שפגישה בינו לבין פוטין תיערך בירושלים. הוא הביע את תקוותו שלבנט תהיה השפעה חיובית על השיחות עם רוסיה. כן אמר זלנסקי שישראל יכולה לתת לאוקראינה ערבויות ביטחוניות.

על פי הדיווח באתר 'וואלה', בשיחתם הקודמת של בנט וזלנסקי, הציע ראש הממשלה לנשיא האוקראיני להיכנע לפוטין. על פי הדיווח, בנט המליץ לזלנסקי לקחת את ההצעה שהציג פוטין לסיום המלחמה, הכוללת שורה ארוכה וקשה של ויתורים מצד אוקראינה. "אם הייתי במקומך הייתי חושב על חיי בני העם שלי ולוקח את ההצעה", אמר בנט בשיחת הטלפון. הנשיא האוקראיני לא קיבל את המלצתו של בנט. "שמעתי אותך", אמר בקצרה.

באוקרינה זעמו על ההמלצה של בנט. "בנט הציע לנו להיכנע", אמר בכיר בממשלת אוקראינה. "אין לנו כוונה לעשות זאת. אנחנו יודעים שההצעה הזו של פוטין היא רק ההתחלה".

שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי התייחס לזעמם של האוקראינים בראיון ל-103FM: "לא שופטים אדם בשעת צערו. אני מבין את האמוציות ואת הרצון של האוקראינים שכל העולם יהיה לצידם במאה אחוז. אבל אין מדינה בעולם שלא חושבת על האינטרסים שלה".

ברודסקי הוסיף: "עובדה שזלנסקי שוחח עם בנט כבר חמש פעמים. הוא מזהה את ישראל כאחת הבודדים ששומרות על ערוצים פתוחים גם עם רוסיה וגם עם אוקראינה".

נשיא אוקראינה זלנסקי פרסם אמש סרטון נוסף שבו אמר כי "האבדות של הצבא הרוסי עצומות. מימדי ההפסדים שלהם ביום ה-17 ללחימה הם המכה הגדולה ביותר לצבא הרוסי מזה עשרות שנים. הם מעולם לא הפסידו כל כך הרבה בזמן קצר כל כך". זלנסקי התייחס לאירוע בעיר מליטופול בו הפגינו 2,000 איש נגד הכיבוש הרוסי ודרשו את שחרורו של ראש העיר. "שומעים את זה, מוסקבה? אם 2,000 איש הפגינו במליטופול כמה אנשים יש במוסקבה שמתנגדים למלחמה?!", קרא זלנסקי לאזרחי רוסיה.

במקביל, אישר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר אמש כי מדינתו תעביר רובים, נשקים נגד טנקים ונשקים נגד מטוסים בשווי 200 מיליון דולר לאוקראינה. הנשק יכלול נשק חודר מיגון, מערכות נגד מטוסים ונשק קל.

תגיות:נפתלי בנטוולדמיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה