חדשות בארץ

שקד הודיעה על שינוי דרמטי במתווה הפליטים, בימין תקפו: "שמאל פרוגרסיבי על מלא"

שרת הפנים איילת שקד הודיעה, כי כל פליט אוקראיני שלו קרוב משפחה בישראל יוכל להיכנס לארץ, גם מחוץ לגבולות המכסות שהוגדרו. בימין הגיבו במתקפה על הרחבת המתווה

  • י' אדר ב' התשפ"ב
נתב"ג, בעיגול שקד (צילומים: Yossi Aloni, Roy Alima / Flash90)נתב"ג, בעיגול שקד (צילומים: Yossi Aloni, Roy Alima / Flash90)
אא

שרת הפנים איילת שקד הכריזה הערב (ראשון) על שינוי דרמטי במתווה הפליטים, שהוצג על ידה רק בסוף השבוע שעבר וזכה לביקורת רבה משני צדי הקשת הפוליטית. לפי השינוי, פליטים שלהם קרובי משפחה בישראל יוכלו להיכנס לארץ גם מחוץ למכסת הפליטים שנקבעה.

שקד בישרה על השינוי בתום סיור שערכה בנתב"ג. היא הדגישה שהמדינה לא תוכל להכניס כמות בלתי מוגבלת של פליטים: "האתגר המרכזי שלנו הוא לקלוט את המוני העולים החדשים, שגם הם נמלטו מהקרבות", אמרה, "מי שמגיע לכאן ואינו זכאי חוק השבות - מגיע כתייר, עד שלושה חודשים".

"כל מי שמגיע לכאן מתקבל בסבר פנים יפות. הם מועברים לדן פנורמה וכל מי שהיה כאן יצא עם חוות דעת טובה. אני מאמינה שכך יהיה", הוסיפה שקד.

השרה שבה והבהירה, במענה לביקורת עליה משמאל: "מדינת ישראל היא קודם כל הבית הלאומי של העם היהודי. אני מציעה למבקרים - תראו בטרמינל 1 איך המוני אנשים מגיעים לכאן. אנחנו קולטים את זכאי חוק השבות, אף מדינה לא מתמודדת עם קצב כזה של עלייה מיידית".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הגיב להרחבת המתווה ואמר: "‏למי שעוד היה ספק. עשר מעלות ימינה הפכו לשמאל פרוגרסיבי על מלא. מי שקובע את מדיניות ממשלת ישראל הם הכותבים של ארץ נהדרת והמאיירים של הארץ. בנט ושקד הופכים את מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינה היחידה בעולם שמדיניות ההגירה שלה נקבעת על ידי החפצים בחורבנה".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, תקף: "עם ממשלה כזאת, שכל מטרתה היא לנתק את מדינת ישראל מזהותה היהודית, מדינת ישראל צריכה לקלוט את הפליטים היהודיים בלבד. מקונן בי חשש גדול שהממשלה מנצלת את הסיטואציה הקשה על מנת לקדם את מדיניותה הפרוגרסיבית, וכך להפוך את מדינת ישראל ל'מדינת כל אזרחיה'. היום איילת מתקפלת בפני בג"ץ, מחר בפני מרצ ומחרתיים בפני רע"מ. עד מתי?"

מנגד, שר התפוצות נחמן שי (העבודה), שכבר בשבוע שעבר התווכח עם שקד סביב היקפי המתווה, תקף אותה משמאל. לדבריו, השינוי הוא בבחינת "מאוחר מדי, מעט מדי ולא מספק. אף מדינה לא שמה מגבלות לפליטים. המתווה הזה עדיין בעייתי, שוב אנו מגבילים את הגעתם של הפליטים ומפרידים בין מי שלהם קרובי משפחה בישראל ואלה שלא".

תגיות:אוקראינהפליטיםאיילת שקדאבי מעוזשמחה רוטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה