חדשות בארץ

נתן שרנסקי: "ישראל טעתה. הניטרליות בין רוסיה לאוקראינה תתגלה כטעות חמורה"

"המערב חלש מול פוטין", תוקף נתן שרנסקי. "בגלל החולשה של אובמה, רוסיה קיבלה לידיה את המפתחות של סוריה, והאיראנים זכו במיליארדי דולרים"

  • י"א אדר ב' התשפ"ב
(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

נתן שרנסקי, אסיר ציון וסגן ראש הממשלה לשעבר, טוען שישראל טעתה בהתנהלותה במלחמת רוסיה – אוקראינה. "הניסיון להישאר ניטרלי יתגלה כטעות חמורה", אמר בראיון שהעניק ל'ישראל היום'. שרנסקי מציין שאמנם יש לישראל אינטרסים מול רוסיה ומול אוקראינה, אך ישראל היתה צריכה למחות בתוקף נגד רוסיה: "צריך היה לומר מהיום הראשון שההתקפה הרוסית והפגיעה נטולת ההצדקה באוכלוסייה האזרחית אינן מתקבלות על הדעת".

שרנסקי מסביר כי גם מבחינה מוסרית וגם מבחינה מדינית, ישראל היתה צריכה לאמץ גישה חדשה יותר. אוקראינה עתידה לשחק תפקיד חשוב במאזן הכוחות העולמי, ועדיף היה לישראל שהיא תזכור לנו את העמידה לימינה ואת הסיוע שהגשנו לה בעת צרה. שרנסקי מתייחס לניסיון הקמת בית חולים שדה שטורפד ברגע האחרון: "איך יכול להיות שהאוקראינים מתחננים שנעביר להם בית חולים שדה, ישראל מפזרת הבטחות במשך שבוע שלם, ובסוף שר האוצר טוען שאין לו מימון?!", הוא תוהה בחריפות.

שרנסקי מאשים את האמריקנים, ובפרט את ממשל אובמה, בכך שפוטין הפך לסחטן ודיקטטור: "בגלל החולשה של אובמה ושל המערב, רוסיה קיבלה לידיה את המפתחות של סוריה, והאיראנים זכו במיליארדי דולרים. החולשה הבסיסית של המערב גלויה לעין כל: הוא מפחד להתעמת עם פוטין".

שרנסקי מציין שהמערב מסמל חולשה בעיני פוטין. "למדתי בכלא הסובייטי מי משתלט על תא. לא החזק ביותר, אלא מי שמוכן בכל רגע להכות באחר, ואפילו להרוג אותו. פוטין הוא בדיוק כזה, והמערב, במקום להרתיע - נרתע".

שרנסקי מציין ששני גורמים העירו את העולם החופשי מהתרדמת: הגבורה של אוקראינה - והברבריות של פוטין. "האופן השיטתי והאכזרי שבו פוטין מוחק ערים שלמות בליבה של אירופה גורם להלם", הוא מסביר. "דווקא האיש שאוהב לטעון כי אין אומה אוקראינית, הוא זה שמציב את אוקראינה במרכז ההתעניינות וההערכה של כל העולם".

עוד מוסיף שרנסקי, שפוטין הנחית מהלומה עצומה על רוסיה ועל מקומה כאומה רבת-משקל שיושבת בין מזרח למערב. לדבריו, "ייקח לרוסיה המון זמן, אולי מאות שנים, כדי להחזיר לעצמה את התוקף המוסרי ואת המקום בציוויליזציה האנושית".

תגיות:רוסיהאוקראינהולדימיר פוטיןנתן שרנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה