חדשות בארץ

אסון מחריד: פעוטה בת 3 נספתה בדליקה בפתח תקווה

במהלך הלילה נספו קשישה ופעוטה, בשתי שריפות שונות שפרצו ברחבי הארץ

  • י"א אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שתי שריפות קטלניות פרצו הלילה (בין ראשון לשני) וגרמו למותם של קשישה בת 80 ופעוטה בת 3.

כוחות מד"א הוזעקו לבניין מגורים ברחוב איכילוב בפתח תקווה, שם פרצה שריפה גדולה. צוותי מד"א שהוזעקו למקום טיפלו בפעוטה, ופינו אותה תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים בילינסון בעיר. הרופאים נאבקו על חייה במשך שעה ארוכה אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותה.

בנוסף נפגעו בני המשפחה באורח קל ובינוני משאיפת עשן: האם בת 42, ילד בן 4 ותינוקת בת 3 חודשים – שמצבם  הוגדר קל. ילד נוסף בן 7 נפצע באורח בינוני.

סגן מנהל מרחב ירקון, פראמדיק מד"א אביחי חדד, מסר: "מיד כשקיבלנו את הדיווח על השריפה והלכודים בדירת המגורים יצאנו למקום בכוחות גדולים. האישה יצאה עצמאית מהדירה עם 2 ילדים כשהם בהכרה וסובלים משאיפת עשן, ומיד התחלנו בטיפול רפואי בחמצן ופינינו אותם לבי"ח. ילד בן 7 והפעוטה כבת 3 חולצו מהדירה ע"י הכוחות שפעלו במקום ומיד הכנסנו אותם לניידות לטיפול נמרץ לטיפול רפואי, הפעוטה הייתה ללא דופק וללא נשימה ופונתה לבית החולים בילינסון".

אסון נוסף התרחש לפנות בוקר, ובו נספתה קשישה כבת 80 בדליקה שפרצה בדירתה בבאר שבע. צוותי מד"א שהוזעקו לדירה הבוערת איתרו את הקשישה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותה.

חובש בכיר במד"א, ירון בראל, ופרמדיק מד"א, אלעד שיף, סיפרו: "ראינו אש ועשן סמיך יוצא מדירה בקומה הראשונה, סיפרו לנו שבדירה מתגוררת אישה מבוגרת, והיה חשש גדול מאוד, מייד כשהאש כובתה וניתן היה להכנס לדירה, בוצעו סריקות ואיתרו אישה כבת 80 ללא סימני חיים, ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

כדי למנוע אסונות כבדים הנגרמים משריפה הפורצת בבית במהלך הלילה, יש להקפיד על כללי הבטיחות הבאים:

1. בדיקת חשמל תקופתית – חשוב להזמין מדי תקופה חשמלאי מקצועי שבודק את ארונות החשמל, השקעים, הארקה וכו', כדי למנוע קצרים חשמליים. כן הקפידו על בדיקה תקופתית של צנרת וברזי גז ע"י איש מקצוע.

2. אל תשאירו אש דולקת במהלך הלילה.

3. הרחיקו גפרורים ומצתים מילדים.

4. אם אתם מעשנים, הקפידו לא לעשן סמוך לחומרים דליקים, לא לעשן במיטה. מומלץ לכבות סיגריות באמצעות מים ולא רק ע"י מעיכה.

5. אל תשתמשו במפזרי חום, בתנורי נפט ובסדינים חשמליים. במפזר חום יש להיזהר מאוד לא לחסום את הפתחים או להניח עליהם בגדים או מצעים.

6. התקינו גלאי עשן ומטפי כיבוי.

7. השתמשו רק במוצרים חשמליים עם תו תקן.

8. אל תשתמשו במוצר חשמלי פגום.

9. אל תציבו מוצרי חשמל ליד עצמים וחומרים שעלולים להידלק. הרחיקו תנורים ומכשירי חשמל עם גופי חימום מחפצים ורהיטים ומכל חומר דליק. 

תגיות:אסוןשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה