חדשות בארץ

בשבוע הבא: זלנסקי ינאם בזום בפני חברי הכנסת

יו"ר הכנסת מיקי לוי ושגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, סיכמו כי הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי ינאם בפני חברי הכנסת בזום במהלך השבוע הבא, ככל הנראה ביום ראשון

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
זלנסקי (צילום: shutterstock)זלנסקי (צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 18:25)

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם בשבוע הבא בזום בפני חברי הכנסת בישראל - כך סוכם היום (שלישי) בפגישה בין יו"ר הכנסת, מיקי לוי לבין שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק.

ככל הנראה, זנלסקי יישא את נאומו ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00. במקור, האוקראינים ביקשו שהוא ינאם בפני מליאת הכנסת, אולם לוי הסביר שהדבר לא אפשרי מאחר שהכנסת נמצאת בימים אלה בפגרה.

עם זאת, לוי התחייב שידבר עם ראשי הסיעות ויפעל לנוכחות כמה שיותר משמעותית של חברי הכנסת. הוא הוסיף שדווקא נאום בזום יאפשר נוכחות של יותר משתתפים, לרבות חברי כנסת שנמצאים במשלחות לחו"ל ויוכלו להתחבר מרחוק.

זה אינו הנאום הראשון של זלנסקי בפני פרלמנטים ברחבי העולם - בשבועות האחרונים מאז פרצה המלחמה עם רוסיה, אוקראינה משקיעה רבות בזירה הדיפלומטית. בין היתר נאם זלנסקי בפני עצרת האו"ם ובפני הפרלמנט הבריטי, שם זכו דבריו לתשואות רבות.

שלשום נפגש השגריר האוקראיני עם יו"ר יד ושם דני דיין. קורניצ'וק ביקש לקיים עצרת במקום בהשתתפות פוליטיקאים ישראלים, שבמהלכה זלנסקי יישא דברים בנאום וידאו. לפי גורמים ביד ושם, דיין הביע הזדהות עם אוקראינה, אך הסתייג מקיומו של אירוע פוליטי שאופיו אינו תואם את רוח המקום. לדברי הגורמים, דיין אף הסתייג מההשוואה התכופות שעושים האוקראינים בין המצב במדינתם לבין השואה והעדיף להימנע מלתת להשוואה הזאת במה ביד ושם.

תגיות:הכנסתוולודימיר זלנסקימיקי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה