יהודה אייזיקוביץ

ההחלטה של ליאור שליין למול את בנו מוכיחה שוב: "ועמך כולם צדיקים"

שליין, שהגדיר את עצמו כאתאיסט ואף לעג בעבר למושגים שונים ביהדות, הוכיח ברגע האמת היכן הלב שלו נמצא

שליין (צילום: משה שי / פלאש 90)שליין (צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

במסגרת התוכנית "עובדה" ששודרה בערוץ 12, סיפר הסאטיריקן והמנחה ליאור שליין כי ערך לבנו אורי ברית מילה. המעשה של שליין עורר תדהמה בקרב מכריו ומעריציו, זאת לאחר שבעבר הביע התנגדות פומבית לקיום המצווה ואף לעג בהזדמנויות שונות למנהגים ביהדות.

"מהרגע שהוא נולד אנשים כתבו לי 'שלא תעז' – כי (אני) חילוני ואתאיסט וכל הדברים האלו, וגם נגד הממסד, וזה נכון", אמר שליין. "עכשיו אורי עוד לא עונה אם הוא כן רוצה או לא רוצה, אבל צריך לקבל החלטה". ההודעה של שליין עוררה עליו סערה ברשתות החברתיות והביאה ללא מעט תגובות נזעמות, כמו זו שכתב אחד הגולשים: "חילוני אתאיסט ונאור, והדבר הראשון שהוא עושה זה לחתוך את הילד".

ההחלטה האמיצה של ליאור שליין ומירב מיכאלי, לפעול על פי האמת הפנימית שלהם חרף חיצי הלעג והזעם שחטפו מכל עבר, ולמרות שהם עלולים לשלם עליה מחיר חברתי ופוליטי, בהחלט מעוררת השתאות וראויה להערכה רבה. שליין אומנם הסביר שהסיבה שהם החליטו לערוך ברית מילה נובעת בכלל מכך שלא רצו שילדם יהיה שונה מיתר חבריו לעתיד, אך אין בהסבר הזה כדי להמעיט מגודל המעשה ומעוצמת ההשפעה שלו על הציבור הרחב.

המעשה של שליין לכשעצמו אינו נחשב ליוצא דופן, שכן במדינת ישראל רוב מוחלט של החילונים, בהם גם רבים המגדירים עצמם כאתאיסטים, עורכים לבניהם ברית מילה. על פי מספר סקרים שנערכו בשנים האחרונות, מעל ל-96% מהזוגות היהודיים בישראל ערכו לבנם ברית, זאת למרות שאחוז הדתיים והמסורתיים המוצהרים בישראל עומד על כ-65% בלבד. מה שמלמד כי גם בקרב אותם שמגדירים עצמם כ"חילונים גמורים" שוכנת נפש יהודי הומיה. ולמרות שרבים מהם יכולים לעיתים להתבטא נגד קיום המצוות ושמירת המסורת, ברגע האמת הם מכריעים על פי צו לבם היהודי ועורכים ברית מילה לבנם.

מה שמיוחד במעשה של שליין ומיכאלי הוא דווקא בשל עובדת היותם דמויות מפורסמות המשויכות לצד הליברלי של החברה בישראל. בשל כך, להחלטה הפומבית שלהם לערוך ברית מילה לבנם יש השפעה משמעותית על חלקים בציבור הישראלי. עבור רבים שחששו עד כה לבטא בפומבי את החיבור שלהם ליהדות, שליין ומיכאלי הם מקור השראה וזריקת מוטיבציה חשובה.

דווקא בימים אלה, כאשר גורמים שונים מבקשים לחרב את היהדות במדינת ישראל ומציגים את היהדות המסורה לנו מדור לדור כפרימיטיבית ולא רלוונטית, ההחלטה של שליין ומיכאלי לקיים מצווה שניתנה לנו לפני אלפי שנה מהווה תשובה הולמת שמלמדת עד כמה היהדות אקטואלית מתמיד ועד כמה חשובה שמירת המסורת היהודית.

תגיות:ברית מילהליאור שלייןיהודה אייזיקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה