חדשות בארץ

דיווח: מאות מל"טים איראניים נפגעו במתקפה המיוחסת לישראל

לפי דיווח בערוץ לבנוני, האיראנים טוענים שישראל תקפה בסיס מל"טים ואף נוטלים אחריות למתקפה על בסיס בכורדיסטאן שלדבריהם שייך לישראל

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

במהלך מתקפה אווירית שהתרחשה באיראן בחודש שעבר נהרסו מאות מל"טים בגדלים שונים - כך לפי דיווח בלבנון. באיראן מייחסים את המתקפה לישראל, שמצדה לא קיבלה אחריות על האירוע.

גם ישראל וגם איראן נמנעו תחילה להתייחס לנושא, אך בסוף השבוע האחרון דיווח לראשונה ערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל-מיאדין, המקורב לחיזבאללה ולאיראן, על התקיפה ועל ההצהרה האיראנית. כך דיווח עמוס הראל ב"הארץ".

הדיווח הלבנוני עסק במתקפת הרקטות האיראניות בתחילת השבוע, על העיר ארביל בחבל כורדיסטאן שבעיראק. המתקפה הזאת הגיעה, לפי הדיווח, כנקמה איראנית על הפצצה של בסיס מלט"ים שבאזור מערב איראן, בו לקחו חלק לדברי האיראנים שישה מל"טים ישראליים. האיראנים אומרים שהבסיס שנפגע בכורדיסטאן הוא בסיס ישראלי ומכאן הנקמה, אולם ממשלת כורדיסטאן הכחישה את הטענה האיראנית ומסרה שמדובר במתקן אזרחי.

בשנים האחרונות עושה איראן שימוש נרחב במערך המל"טים ההתקפי שלה לשם הפצצות ממוקדות בכל רחבי המזרח התיכון, ואף מעבירה מל"טים התקפיים לבני בריתה, בהם המורדים החות'ים בתימן וככל הנראה גם חיזבאללה.

בשבועות האחרונים הצליחה ישראל להפיל רחפן חיזבאללה שחדר לשמי הגליל. בנוסף, בצה"ל שחררו לאחרונה תיעוד של מל"טים איראניים שניסו לחדור לשמי ישראל בשנה שעברה והופלו באוויר.

התקרית הזאת מצטרפת לדיווח אמש על מתקפת סייבר נרחבת כנגד אתרים ממשלתיים בישראל, שגם היא מיוחסת ככל הנראה לאיראן ועשויה ללמד על הסלמה בעימות בין המדינות. זאת על רקע המגעים בין איראן למעצמות בנוגע להסכם הגרעין, אשר הולכים ומתקרבים לרגע ההכרעה הקריטי.

תגיות:איראןמל"ט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה