חדשות בעולם

זלנסקי לביידן: "אתה המנהיג, תנהיג את העולם לשלום"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם בפני הקונגרס האמריקני וזכה לתשואות רמות. מוקדם יותר הכריזו גורמים באוקראינה על תחילת מתקפות נגד צבא רוסיה, אולם בשתי המדינות מצהירים שיש גם התקדמות מסוימת במשא ומתן

  • י"ג אדר ב' התשפ"ב
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם היום (רביעי) בשיחת וידאו מול הקונגרס האמריקני, והמשיך במאמציו לגיוס המערב לעזרת ארצו. "רוסיה תקפה לא רק את האנשים, אלא גם ערכים אנושיים בסיסיים", אמר. "אנחנו צריכים אתכם. זכרו את פרל הארבור, זכרו את 11 בספטמבר".

זלנסקי חזר על בקשתו מהאמריקנים בעניין סגירת שמי ארצו: "אנו חווים מתקפת טרור, האם זה יותר מדי לבקש את סגירת השמיים למנוע את הטרור הרוסי?". הוא ציטט בדבריו את המנהיג האפרו-אמריקאי מרתין לותר קינג, ואמר: "יש לי חלום, אני צריך להגן על השמיים שלנו ואני צריך את עזרתכם". הוא הוסיף וביקש מכל החברות המסחריות האמריקניות לעזוב את רוסיה, על מנת להגביר את הלחץ עליה.

הנשיא האוקראיני התייחס גם למלחמה הגלובלית המשותפת בנגיף הקורונה: "העולם עשה הרבה מאוד להילחם במגפה, עם כזו ברית היינו יכולים להציל חיים רבים באוקראינה". לקראת סיום דבריו עבר זלנסקי לנאום באנגלית ואמר: "הנהגת העולם זו אחריות, צריך לשמור על השלום. העם האמריקני עוזר לא רק לאוקראינה, אלא לעולם כולו, למען הצדק ההיסטורי".

בפנותו באופן אישי לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר זלנסקי: "אתה המנהיג, תנהיג את העולם לשלום". דבריו זכו לתשואות רבות ולמחיאות כפיים רמות מצד חברי הקונגרס.

מוקדם יותר הצהיר יועצו של זלנסקי, מיכאילו פודוליאק, שהכוחות האוקראיניים פותחים במתקפות נגד הכוחות רוסיים בכמה אזורים מבצעיים, מה שלדבריו "משנה באופן קיצוני את מצב הכוחות". גורמים בצבא אוקראינה טענו במהלך היום ש-40 אחוז מכוחות הצבא הרוסי שבתחומי המדינה נוטרלו ולא כשירים יותר ללחימה, ואף ציינו כי 13,800 חיילים רוסים נהרגו עד כה במהלך הקרבות.

המספר הזה מצטרף להערכות של המודיעין הבריטי, לפיהן הרוסים מתקשים להתגבר על המכשולים שמציב בפניהם הצבא האוקראיני.

על רקע ההכרזה הזאת, ניתן להתייחס בספקנות מסוימת להצהרות בנוגע להתרככות בעמדותיהן של רוסיה ואוקראינה במשא ומתן. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום שעל אף שהשיחות קשות "יש תקווה מסוימת לפשרה". הוא הוסיף כי "דובר ברצינות על הניטרליות של אוקראינה", וטען כי הצדדים מתקרבים להסכמה. גם הנשיא האוקראיני זלנסקי התבטא באופן דומה כשאמר כי "שיחות הפיוס עם רוסיה הפכו ליותר מציאותיות".

תגיות:רוסיהאוקראינההקונגרס האמריקניג'ו ביידןוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה