חדשות בעולם

התיאטרון שהופצץ במריופול שימש מקלט ל-1,200 תושבים, ביניהם ילדים

גורלם של 1,200 האזרחים שהסתתרו בתיאטרון במריופול שהופצץ – עדיין לא ידוע. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינה את פוטין: "פושע מלחמה"

  • י"ד אדר ב' התשפ"ב
הצבא הרוסי מכתר את מריופול (צילום: shutterstock)הצבא הרוסי מכתר את מריופול (צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 11:02)

צבא רוסיה הפציץ אמש (רביעי) תיאטרון ששימש מקלט ל-1,200 תושבים במריופול. גורלם של האזרחים, כולל ילדים, שהסתתרו שם, עדיין לא ידוע. העירייה מסרה שנגרם נזק גדול לתיאטרון, וכי הצבא הרוסי "הרס בצורה צינית ומכוונת את התיאטרון בלב מריופול. מטוס הטיל פצצה על הבניין שבו הסתתרו מאות אזרחים". משרד ההגנה הרוסי הכחיש שכוחותיו תקפו את התיאטרון.

המודיעין הבריטי מפרסם הבוקר עדכון לפיו הכוחות הרוסיים ממשיכים לספוג אבידות כבדות, ומתקדמים מעט מאוד באוויר, ביבשה ובים. "ההתנגדות האוקראינית ממשיכה להיות עזה ומאורגנת. הרוב הגדול של השטח האוקראיני, כולל כל הערים הגדולות, נותר בידיים אוקראיניות", לשון הודעת המודיעין.

לפנות בוקר פגע טיל בבנין מגורים בן 16 קומות בקייב. דווח על הרוג אחד, שלושה פצועים, ועשרות תושבים שפונו מהמקום.

באוקראינה מדווחים שאולגה סמידיונובה ששירתה כרופאה צבאית במחוז דונצק נהרגה אתמול במהלך קרב עם חיילים רוסיים. סמידיונובה בת ה-48 הייתה אם ל-12 ילדים כאשר שישה מהם ביולוגים ושישה מהם אומצו על ידיה מבית יתומים באזור מגוריה.

בתוך כך, אירינה נבזלין, יו"ר דירקטוריון מוזיאון העם היהודי, נשיאת קרן נדב ומייסדת ויו"ר חברת Improvate, ורעייתו של ח"כ יולי אדלשטיין מאשימה את ישראל בכך שהיא לא עומדת נחרצות נגד התוקפנות הרוסית. ''כבר 20 יום נמשכת המלחמה חסרת הגיון של רוסיה נגד אוקראינה. כל יום נרצחים ילדים, נשים וקשישים. כל יום אני אומרת לעצמי - זה לא אמיתי. אבל זה - כן! אין גבול לרשעות ואלימות אנושית", אומרת נבזלין. "כשאנשים שואלים: איך פוטין יכול לעשות דברים כאלה, התשובה היא פשוטה - הוא יכול, כי מרשים לו. תמיד התגאיתי בהיותי ישראלית. אבל היום, בפעם הראשונה בחיי, אני לא מרגישה את הגאווה הזאת. בעולם ובארץ עולה השאלה: מה עמדת ישראל בסכסוך הזה? וזה מה שמטריד".

נבזלין מדגישה שישראל כמדינה יהודית חייבת לבחור צד במלחמה רוסיה-אוקראינה. "במלחמת הטוב והרע, במדינה שנבנתה על ידי העם היהודי יכולה להיות רק עמדה אחת. יהודים יכולים וחייבים להיות רק בצד של האור. "אני רוצה לחזור ולהיות גאה במדינה שלי, ולכן אני פונה ודורשת ממשלת ישראל - תביעו עמדה חד משמעית וברורה בתמיכתכם באוקראינה ובעם האוקראיני. אין לנו זכות מוסרית לא להיות בצד של הטוב", אמרה.

נזכיר כי אירינה נבזלין היא בתו של איש העסקים והפילנתרופ הישראלי ליאוניד נבזלין, שהחליט בשבוע שעבר לוותר על אזרחותו הרוסית. "אני לא יכול להרשות לעצמי להיות אזרח של מדינה שהורגת ילדים של מדינה אחרת, ושמענה את ילדיה שלה שלא מסכימים למעשים האלה. רוסיה נהייתה פשיסטית מדי. התרבות, השפה והשורשים הרוסיים נשארים כמובן איתי, ואולי יבוא יום וארצה שוב לקבל אזרחות רוסית".

הבוקר נשא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאום לאומה, בה הבטיח שאוקראינה תבנה בתים עבור האזרחים שבתיהם נהרסו. "זה לא משנה עד כמה ההפסדים יהיו גדולים. זה יהיה שחזור היסטורי שיעניק השראה לעולם", אמר. זלנסקי הוסיף כי לפחות 103 ילדים נהרגו באוקראינה מאז פלשו הרוסים למדינה. "אני לא מבין את המשמעות של קווים אדומים. למה עוד צריך לחכות? שניתן לרוסים להרוג לנו 200, 300 או 400 ילדים?", אמר בווידאו שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו.

מוקדם יותר אתמול נאם זלנסקי בווידאו בפני הקונגרס האמריקני, וחזר שוב על בקשתו ששמי אוקראינה יוכרזו כ"אזור אסור לטיסה" כדי למנוע מכלי טיס רוסיים להפציץ מטרות במדינה. "כשאתם חושבים על אוקראינה, תחשבו על פיגועי 11 בספטמבר, זכרו את פרל הרבור. אנחנו זקוקים לכם עכשיו", אמר.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבטיח שארצו תעביר לאוקראינה חבילת סיוע בשווי 800 מיליון דולר, תכלול מל"טים ונשקים נגד מטוסים ונגד טנקים, 800 מערכות נ"מ, 9,000 מערכות נגד שריון, 7,000 נשקים קלים, ו-20 מיליון קליעים. ארה"ב ושאר מדינות המערב סירבו לסייע לאוקראינה בסגירת המרחב האווירי שלה, כיוון שאינה חברה בנאט"ו. המדינות הסכימו להעביר לאוקראינה נשק וסיוע צבאי נוסף, והטילו סנקציות בינלאומיות קשות על רוסיה.

אתמול אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפעם הראשונה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא "פושע מלחמה". בתגובה אמר דובר הקרמלין כי ההגדרה של פוטין כ"פושע מלחמה" היא "בלתי מקובלת ובלתי נסלחת".

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה