חדשות בארץ

850 אלף איש הולכים ובוכים: הלווית הרב קנייבסקי כעת בבני ברק

כ-850 אלף איש הגיעו ללוות את מנהיג הדור הגאון רבי חיים קנייבסקי בדרכו האחרונה

  • י"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: דוד שפירו)(צילום: דוד שפירו)
אא

הלוויתו של מנהיג הדור, הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, מתקיימת בשעה זו (ראשון) בבני ברק. לפי הערכות המשטרה, כ-850 אלף איש מלווים כעת את מרן שר התורה בדרכו האחרונה. מאות אלפים נוספים עדיין עושים את דרכם לבני ברק. במהלך הלילה זרמו עשרות אלפים רבים שהקדימו את בואם לעיר כדי שיוכלו בוודאות להשתתף במסע הלוויה קודם חסימות המשטרה.

מסע ההלוויה יצא מבית הרב ברחוב רשב"ם בבני ברק אל בית העלמין זכרון מאיר בעיר. שלושה רבנים ישמיעו דברי הספד: הרב גרשון אדלשטיין, גיסו הרב יצחק זילברשטיין ותלמידו הרב אליהו מן. לאחר מכן ייקראו פרקי תהילים על ידי הגאון רבי משה בויאר.

עם תום ההספדים ואמירת התהילים, ילוו הרבבות את הרב המנוח זצ"ל למקום מנוחתו. בית העלמין ייסגר לכניסה, ומארגני ההלוויה מפצירים בציבור לשמור על כללי הבטיחות, ולא להידחק.

ב’איחוד הצלה’ מעדכנים כי עד כה טופלו 25 נפגעים קל במסע הלוויית מרן שר התורה בבני ברק, מדובר בפצועים מחבלות קלות, פציעות, שהגיעו למרפאות איחוד הצלה שהוקמו בבני ברק למתן מענה מהיר בזמן ההלוויה. כמו כן: ילד שנפל מגדר פונה להמשך טיפול בבית חולים במצב קל.

מרפאות איחוד הצלה למתן מענה רפואי ע”י רופאים פרמדיקים וחובשים ממוקמות: ברחוב חזון איש 74 בבית הכנסת המרכזי שיכון ג’. ברחוב רשב״ם 18 – בית בורר. ובמרפאת כללית-גני טל, שרחוב גרוסברד 3 פינת רחוב חזון איש (על ציר מסע הלוויה) בשיתוף פעולה עם איחוד הצלה. המרפאה תפעל בתוספת של רופא משפחה, אחות, וכן פרמדיק של איחוד הצלה לסיוע במקרי חירום.

צופר שבת בבני ברק הודיע לכל תושבי העיר על ביטול מלאכה עד לקבורה.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לאבל הכבד בפתח ישיבת הממשלה: "היום מובא למנוחות הרב קנייבסקי זכרו לברכה, גדול הדור. לכתו היא אבדה גדולה לעם היהודי. רבות דובר על סגפנותו: הדירה הפשוטה, אורח החיים הצנוע והדל, הוויתור על החומר לטובת הרוח.

"האבל הגדול, ההמוני, הוא רגע יהודי מובהק: גיבורי התרבות של העולם היהודי הם לא ענקי חומר, הם ענקי רוח. אנשים שהקדישו את חייהם לתורה ולמצוות, ללימוד מעמיק, ולשימור המסורת.

"שמו של הרב קנייבסקי ייזכר כחלק חשוב בהיסטוריה התורנית של עם ישראל: בנו של הסטייפלער ואחיינו של החזון איש. הוא המשיך את דרכם, את שימור העולם התורני של הקהילות החרבות באירופה - בארץ ישראל. יהי זכרו ברוך'', הוסיף בנט.

"ההלוויה היא אירוע המוני, ועלינו להקפיד שהיא לא תסתיים – חלילה –באסון המוני. אני קורא לבאי הלוויה - לא להצטופף ולא להידחק. הטראומה של אסון מירון עדיין טרייה אצל כולנו, אסור לחזור על הטרגדיה הזו. 'אני מבקש מכולם אחריות אישית, להשגיח על הילדים בעיקר", אמר בנט. "משטרת ישראל וכוחות ההצלה ערוכים, ואני מבקש שנעבור את היום הזה בשלום".

תגיות:הלוויההרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה