חדשות יהדות

דידי הררי על הרב קנייבסקי: "מעולם לא ביקש תהילה"

"המונים באו אליו לקבל עצה, לקבל החלטה, לזכות לרגע אחד מהאור הגדול שלו של הרב קנייבסקי": דידי הררי על גדלותו של הרב קנייבסקי זצ"ל

  • י"ח אדר ב' התשפ"ב
בעיגול: דידי הררי (צילומים: פלאש 90)בעיגול: דידי הררי (צילומים: פלאש 90)
אא

השדרן דידי הררי התייחס בפתח תוכניתו ב-FM103 לפטירתו של מנהיג הדור, הגאון רבי חיים קנייבסקי, שהובא אתמול (ראשון) למנוחת עולמים.

"איש צנוע שמעולם לא ביקש לו תהילה, לא ביקש לו תנאים מיוחדים, גר בדירה קטנה עם ריהוט ישן, כל מה שהוא רצה לעשות זה רק ללמוד, ללמוד וללמוד", אמר הררי. "המונים באו אליו לקבל עצה, לקבל החלטה, לזכות לרגע אחד מהאור הגדול שלו של הרב קנייבסקי.

"אתם יודעים איך קוראים לאיש כזה? מנהיג. היה נחמד אם כל אלה שקוראים לעצמם מנהיגים יעשו לעצמם בוחן פתע ויענו על השאלה, האם הם מנהיגים גם כן", ציין השדרן.

בתוך כך, חברת שב"א, מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, פרסמה אמש כי במהלך יום ההלוויה חלה ירידה של כ-6.51% בהוצאות שמבצעים הישראלים באמצעות כרטיסי אשראי.

בין השעות 7:00 בבוקר ל-15:00 בצהריים נרשמו במערכת התשלומים הלאומית הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 816.3 מיליון ש"ח. מדובר על סכום שנמוך ב-56.9 מיליון ש"ח לעומת זה שנרשם ביום ראשון שעבר, ה-13 במרץ 2022, בין השעות 7:00 ל-15:00 ועמד על 873.2 מיליון ש"ח.

הסיבה לירידיה היא העובדה שמאות אלפי בני אדם השתתפו במסע הלווייתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל בשעה זו. גם אלו שלא השתתפו בהלוויה בפועל, השתתפו מרחוק עם האבל שפקד את עם ישראל.

ירידת הוצאות כרטיסי האשראי נחשבת ליחסית מתונה, ובשב"א מייחסים לכך את העובדה שהציבור הישראלי התרגל לקנות יותר דרך הרשת. "במהלך תקופת משבר הקורונה, המשק הישראלי פיתח יכולות של רכישות באונליין במגוון רחב של תחומים ולכן ההשפעה של אירועים מסוג הלוויה של הרב קנייבסקי או אירועים ביטחוניים כמעט ולא משפיעים על ההוצאות בכרטיסי אשראי כפי שאנו רואים במהלך שעות הבוקר".

(צילום: יהושע ברים)

 

תגיות:דידי הרריהרב חיים קנייבסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה