חדשות בארץ

"מגבירים כוננות": המפכ"ל הגיע לזירת הפיגוע בבאר שבע

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לסייר בזירת הפיגוע בבאר שבע ומסר הצהרה לתקשורת: "למיטב ידיעתנו המחבל פעל לבד. לא היה מודיעין מקדים". במהלך הביקור ספג שבתאי צעקות מאזרחים שמחו על תחושת אי הביטחון

  • י"ט אדר ב' התשפ"ב
שבתאי (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)שבתאי (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
אא

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, ביקר הערב (שלישי) בזירת הפיגוע הקשה בבאר שבע ומסר הצהרה לתקשורת. "למיטב ידיעתנו המחבל פעל לבד", אמר. הוא עדכן כי המשטרה הגבירה כוננות ברחבי הארץ "מחשש לאירועי חיקוי".

שבתאי ציין כי "לא היה מודיעין מקדים על האירוע. זה מסע הרג מתועב של מחבל שישב בעבר במאסר. הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה. כוחות הביטחון פועלים בשטח באופן גלוי וסמוי כדי ללמוד את האירוע לעומק ולבחון אם אין שותפים נוספים".

זמן קצר לאחר מכן עזב המפכ"ל את המקום, לאחר שהושמעו לעברו צעקות במחאה על תחושת אי הביטחון באזור. הצועקים מחו על כך שלטענתם השוטרים הגיעו לזירה באיחור, לאחר שאזרחים נטרלו את המחבל.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב אף הוא על הפיגוע: "זהו פיגוע דקירה אכזרי וקשה בבאר שבע על ידי מחבל ארור שמוטב היה לו לא היה משתחרר מהכלא ב-2019. ‏לא ננוח עד שנמגר את הטרור הלאומני, נרדוף ונסיג את המחבלים באשר הם. אני שולח בשמי ובשם המשרד לביטחון הפנים תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע".

אחד מהאזרחים שנטרלו את המחבל הוא ארתור חיימוב, נהג אוטובוס שנקלע לזירה הרצחנית בה איבדו את חייהם ארבעה בני אדם. בראיון לחדשות 12 הוא סיפר כיצד החליט לחתור למגע ולירות לעבר המחבל.

"כשהגעתי עם האוטובוס לא הבנתי לאן לנסוע, כשאנשים התחילו להתקרב לשם, ראיתי מישהו ששלף סכין", תיאר חיימוב, "רציתי לברר עוד פעם במקום להגיד ישר שהוא מחבל. ירדתי מהרכב ולקחתי איתי את הנשק, כשהתקרבתי ראיתי אותו עם הסכין ושיש בן אדם ששוכב פצוע. אמרתי לו כמה פעמים להוריד את הסכין והוא אמר 'לא'".

חיימוב המשיך וסיפר: "הוא התקרב אליי אבל לא נתתי לו והתקרבתי אליו כדי שהוא יפחד. בשלב מסוים אמרתי לעצמי שאני בסכנה, הוא היה מטרים ספורים ממני, אז הפעלתי את שיקול הדעת שלי והייתי חייב לירות בו. לא ידעתי אז שהוא הרג אנשים, ראיתי רק איש אחד פצוע".

הנהג הסביר גם מדוע השתהה ולא ירה מיד: "פעלתי בשיקול דעת, לא נכנסתי לפאניקה או לסטרס, פעלתי בקור רוח. זה בן אדם בסוף, דיברתי איתו בצורה טובה וביקשתי שיוריד את הסכין. הוא הסתער כמה פעמים. כשהוא התקרב אליי, הפעלתי שיקול דעת והייתי חייב לירות. אחרי היריות, קראתי לאמבולנס לעזור לו. אנחנו לא רגילים למצבים כאלה של לירות בבן אדם. כואב לי, אבל הוא עשה את זה לעצמו".

תגיות:משטרת ישראלבאר שבעפיגועקובי שבתאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה