חדשות בארץ

סערה בימין: פרס ישראל יוענק לשחקן שהשתלח במצביעי הליכוד

חברי כנסת מהליכוד הביעו זעם על ההחלטה להעניק את פרס ישראל לשחקן עודד קוטלר, שכינה בעבר את מצביעי הליכוד "עדר של בהמות"

  • כ"א אדר ב' התשפ"ב
קוטלר (צילום: אורן נחשון, פלאש 90)קוטלר (צילום: אורן נחשון, פלאש 90)
אא

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעה היום (חמישי), כי השחקן והבמאי עודד קוטלר יקבל את פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול לשנת תשפ"ב. הודעתה של שאשא ביטון הובילה לגל של תגובות זועמות בימין, וזאת בשל התבטאותו הבוטה של קוטלר בעבר נגד מצביעי הליכוד כשכינה אותם "עדר של בהמות".

דבריו של קוטלר נאמרו בכנס אומנים שנערך ב-2015, בו תקף בחריפות את שרת התרבות דאז מירי רגב ואת מצביעי הימין: "תארי לך, גברת רגב, את עולמך שוקט ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאין מפריע בו ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".

בתגובה להודעתה של שאשא ביטון, מסרה רגב כי "פרס לעודד קוטלר משמעו מתן פרס לפילוג ישראל. הענקת פרס ישראל לעודד קוטלר אינה אלא יריקה בפרצופם של מרבית אזרחי ישראל. האיש אשר קרא לנו עדר של בהמות מלחכות קש וגבב, המייצג יהירות, התנשאות ושיסוי, אינו יכול להתהדר בפרס ישראל. בושה".

חבר הכנסת שלמה קרעי מתח ביקורת על שרת החינוך ועל הממשלה: "זו חרפת ישראל לתת את פרס ישראל לאיש הבזוי הזה. זהו פרצופה של הממשלה הרעה הזו. שנאה, קיטוב, רוע. תתביישי לך".

ואילו חבר הכנסת אופיר כץ כתב: "כמה טבעי שמי שקרא לכל מצביעי הליכוד בהמות יקבל את הפרס בממשלה הנוכחית. זה רק מראה מה הם חושבים עלינו באמת".

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, הגיב: "החיזיון הזה, של אליטה פוסט ציונית המעניקה לעצמה פרסים חסרי משמעות בעת שקיעתה, כל כך גרוטסקי ומעורר רחמים, שלא ניתן לעשות דבר אלא למחוא כפיים ולהתענג על ירידתה לתהום הנשייה. דבר ולו חצי דבר תרמו אותם אנשי קולנוע נפוחים לתרבות ישראל המתחדשת בארץ ישראל, ולכן כמו קצף על המים אף אחד לא יזכור אותם או את יצירותיהם. שקיעה מהנה''

קוטלר עצמו הבהיר הערב, כי אינו חוזר בו מדבריו ב"נאום הבהמות", הכינוי לו זכה נאומו מ-2015: "אני לא מתחרט על דבריי", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "זה לא היה מכוון למצביעי הליכוד. מדינה דמוקרטית לא צריכה לקבל צנזורה, כמו שניסתה להשליט השרה דאז מירי רגב על ציבור העושים במלאכה".

תגיות:פרס ישראלעודד קוטלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה