חדשות בארץ

מפגש היסטורי יתקיים בישראל, רוסיה איבדה את השליטה על חרסון? סיכום חדשות השבת

שריפה בבנין מגורים ברחוב הגליל בנתניה בעקבות כשל טכני, נשיא ארה"ב ג'ו בידן הגדיר את נשיא רוסיה ולדמיר פוטין כ"קצב" ו"פושע מלחמה"

  • כ"ג אדר ב' התשפ"ב
אא

* נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן ביקר היום במחנה פליטים בפולין, ואמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא "פושע מלחמה" והוא "קצב". ביידן קרא למדינות העולם להתאחד נגדו. עוד הודיע ביידן כי ארה"ב תספק יותר גז לאירופה במטרה לסייע לה להפחית את התלות בגז הרוסי. ה'וול סטריט ז'ורנל' דיווח כי הבית הלבן יטיל סנקציות על חברות רוסיות המספקות שירותים לצבא ולמודיעין הרוסי.

* נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לרוסיה להמשיך את שיחות המו"מ ולהגיע לסיום המלחמה, אך הודיע כי ארצו לא תוותר על אף חלק משטחה בתמורה לכך.

* ברוסיה טענו היום כי השלימו את החלק הראשון "במבצע הצבאי המיוחד". במערב טוענים שרוסיה מעוניינת להקטין את המלחמה במרבית השטחים באוקראינה ורוצה להתרכז בעיקר במחוזות הבדלניים במזרח המדינה. כן הודיע הפנטגון שהצבא הרוסי איבד את שליטתו על העיר חרסון, העיר הראשונה שנכבשה במלחמה.

* הפילנתרופ הישראלי ליאוניד נבזלין, שוויתר לאחרונה על אזרחותו הרוסית בעקבות הפלישה לאוקראינה, תקף את פוטין בחריפות, במהלך ראיון שהעניק לחדשות 12. "אני פשוט מתבייש להיות אזרח רוסיה", אמר. "פוטין ללא ספק פושע מלחמה, והשיגעון לא יסתיר זאת. שנית, הוא ללא ספק פסיכופת, והוא יצטרך לא רק לחיות עם האבחון הזה אלא גם לשבת על ספסל הנאשמים בבית הדין לפשעי מלחמה. כמו שאתה יודע, פסיכופתים עומדים לדין", הוסיף נבזלין. "הוא פשוט לא חכם במיוחד ואין לו חשיבה אסטרטגית. הוא חושב בתבניות פעולה, מעין קווי מתאר קצרי-טווח. הוא נקלע לסיפור ארוך וכעת הוא לא יודע איך להיחלץ ממנו. אל תחשבו שפוטין הוא מעין בחור אמיץ, חסר מעצורים, שלא צריך דבר בחיים ומוכן למות למען השגת מטרתו. בטח שלא! הוא רוצה לחיות, ולחיות טוב".

* שריפה בבנין מגורים ברחוב הגליל בנתניה בעקבות כשל טכני גרמה ל-7 פצועים, בהם גבר כבן 70 במצב קשה, גבר כבן 30 במצב בינוני ו-5 קל. צוותי מד"א פינו את הפצועים לבתי החולים, כאשר חלק מהם סובלים משאיפת עשן קשה, וחלק מכוויות קשות.

* החל ממחר (ראשון) תתקיים פסגה היסטורית בישראל, ובה ישתתפו שרי חוץ מארבעה מדינות ערב שונות ושר חוץ אמריקני אחד. שר החוץ יאיר לפיד יארח את שרי החוץ של ארצות הברית, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים, ב"פסגת הנגב" שתתקיים במלון ישרוטל קדמא בשדה בוקר, ותימשך עד יום שני בשעות הבוקר. גורם בכיר במשרד החוץ אמר הערב (מוצאי שבת) כי מדובר באירוע היסטורי של ממש, שמהווה לדבריו "מהלומה לאיראן".

במפגש ההיסטורי ישתתפו שישה שרי חוץ: שר החוץ לפיד, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, השייח׳ עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה, ושר החוץ של מצרים, סאמח שכרי.

* שר הבריאות ניצן הורוביץ יבקש מפרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא להאריך את כהונתו בתפקיד שאמורה להסתיים בעוד כחודש.

* מחקר גדול ומקיף של אגף רפואה בקהילה ב'כללית' מצביע על כך שישנה הפחתה של 78% בסיכון לתמותה מנגיף הקורונה במבוגרים בני 60 ומעלה שקיבלו את מנת החיסון הרביעית, בתקופת גל האומיקרון, בהשוואה למחוסנים שלוש פעמים.

תגיות:רוסיהאוקראינהפסגת הנגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה