חדשות בעולם

אוקראינה: רוסיה משתמשת בנשק כימי

אוקראינה מאשימה את צבא רוסיה, שמשתמש בפצצות זרחן לבן בהתקפותיו על יד העיר אבדייבקה

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה הלילה (בין שבת לראשון) למדינות המערב ודרש מהן שיספקו לארצו כלי נשק צבאיים. "אוקראינה זקוקה רק ל-1% מהמטוסים של נאט"ו ו-1% מהטנקים שלה, ולא תבקש יותר", אמר זלנסקי. "אלו אמצעים שיש לשותפים שלנו, אמצעים שצוברים אצלם אבק. הבקשה לא נועדה רק למען חירותה של אוקראינה, אלא גם לחירותה של אירופה כולה.

"כבר חיכינו 31 יום. מי אחראי על הקהילה האירו-אטלנטית? האם זו עדיין מוסקבה, היא מפחידה אתכם?", שאל זלנסקי וציין שוב ושוב כי רוסיה שואפת להפיל את אוקראינה, ולאחר מכן להתרחב עוד ועוד אל תוככי יבשת אירופה.

במהלך הלילה צייץ נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי ארצו העבירה לאוקראינה 650 מיליון דולר בשנה שקדמה לפלישה הרוסית לאוקראינה, ומאז התחייבו להעביר עוד 1.35 מיליארד דולר. לדבריו, "הודות לגבורה ולאומץ של העם האוקראיני, הציוד שהעברנו להם נוצל באופן משמעותי". ביידן דרש מכל העולם להתגייס לסיע לפליטים. לדבריו, "סיוע לפליטים האוקראינים אינו משהו שפולין או כל אומה אחרת צריכה לעשות לבדה. על כל המדינות הדמוקרטיות ברחבי העולם יש מחויבות לעזור". עוד הצהיר כי ארה"ב תקבל 100 אלף פליטים מאוקראינה".

הלילה דיווח ה'גרדיאן' כי אוקראינה טוענת שצבא רוסיה משתמש בפצצות זרחן לבן ליד העיר אבדייבקה שבמזרח המדינה. עוד דווח כי בסיכום האחרון שנערך על ההרס שנגרם למבנים באוקראינה, נהרסו כ-4,500 בנייני מגורים, 100 מבני עסקים, 400 מוסדות חינוך ו-150 מתקני בריאות.

בתוך כך, ברשת CNN דווח כי 5,208 אזרחי אוקראינה, רובם תושבי העיר מריופול, פונו ביממה האחרונה מהמדינה דרך מסדרונות הומניטריים. הצבא האוקראיני הצליח לשחרר 2 כפרים מידי הכוחות הרוסים באזור ז'פוריז'יה שבדרום המדינה. כן הצליח הצבא לכבוש מספר כפרים מזרחית לעיר חרקוב.

הפרלמנט האוקראיני סיפק נתונים על 148 פשעים שביצע הצבא הרוסי נגד עיתונאים ונגד התקשורת. על פי הנתונים, 70 כלי תקשורת נאלצו להפסיק את עבודתם באזור, חמישה עיתונאים נהרגו, שישה נלקחו בשבי ושבעה נפצעו, 10 מגדלי שידור טלוויזיה הופגזו, עיתונאי אחד נעלם ועוד.

כבר בשבוע שעבר הזהיר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי רוסיה עלולה להשתמש בנשק ביולוגי וכימי במטרה להכניע את רוחם של האוקראינים. "הגב של פוטין צמוד לקיר ועכשיו הוא עלול להשתמש בנשקים האלו", אמר ביידן, וציין כי טענותיו של פוטין נגד מאגרי נשק ביולוגי וכימי שיש לארה"ב באוקראינה – הינן שקריות, ובנוסף מהוות הוכחה לכך שפוטין עצמו שוקל להשתמש בנשק ביולוגי וכימי.

תגיות:אוקראינהרוסיהנשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה