חדשות בארץ

נתניהו תוקף: "מזכיר המדינה בלינקן טועה טעות מרה"

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מוחה נגד עמדתו של מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שמבקר בישראל והתבטא בעד הסכם הגרעין: "הסכם שמסוכן לישראל ולעולם כולו"

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
אא

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לפסגת שרי החוץ הנערכת בנגב, במסגרתה הגיעו שרי החוץ של איחוד האמירויות, בחריין ומצרים לפגישה עם מקבילם, שר החוץ יאיר לפיד.

בהודעה שהעלה לעמודיו ברשתות החברתיות, אמר נתניהו: "ביקור שרי החוץ הערבים בישראל הוא דבר מבורך. זוהי תוצאה ישירה של 'הסכמי אברהם' שהבאנו. פגשתי את כל שרי החוץ הערבים כאן בישראל, חוץ משר החוץ של מרוקו, אותו פגשתי קודם לכן באו"ם. חיזוק הסכמי אברהם הוא דבר טוב לשלום, טוב לישראל".

ראש הממשלה לשעבר המשיך והתייחס לפגישה אחרת של לפיד מוקדם יותר, עם מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שהגיע אף הוא לישראל כדי להשתתף בפסגה. במהלך דברים שנשא בארץ, ציין בלינקן כי האמריקנים רואים בהסכם הגרעין הנוכחי את התוכנית הטובה ביותר למניעת נשק גרעיני מאיראן. "אינני מסכים עם אנטוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארה"ב", הצהיר נתניהו, "אני מכבד אותו, אבל חושב שהוא טועה טעות מרה".

נתניהו המשיך ותקף: "איראן בלי הסכם הגרעין היא מדינה ענייה, מבודדת, בלי לגיטימציה בינלאומית ובלי חסינות מתקיפה צבאית. איראן עם הסכם הגרעין הופכת למדינה עשירה, עם מאות מיליארדי דולרים שישמשו אותה לטרור ותוקפנות, ומדינה שתפרוץ את הבידוד הבינלאומי ותקבל חסינות מאפשרות לפעילות צבאית".

"הסכם הגרעין מסוכן לישראל, לארה"ב ולעולם כולו", הוסיף יו"ר האופוזיציה, "הוא לא מונע מאיראן לפתח נשק גרעיני או האמצעים לשגר אותו אל ארה"ב ואירופה, מפני שההסכם מאפשר להם להמשיך לפתח טילים בליסטיים שיכולים לשאת ראשי גרעין".

"נהיה חייבים להתנגד להסכם הזה", סיכם נתניהו, "וזה מה שאני מצפה מממשלת ישראל ומכל מי שמודאג משלום וביטחון בעולם. חייבים להתנגד להסכם הזה עכשיו".

תגיות:אנתוני בלינקןאיראןהסכם הגרעיןהסכמי אברהם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה