חדשות בארץ

רק מדורה אחת: פרויקטור מירון נפגש עם האדמו"ר מבויאן

חסידות בויאן היא היחידה שתדליק השנה מדורה בציון רשב"י. פרויקטור מירון, ניצב בדימוס צביקי טסלר, פגש את האדמו"ר מבויאן ועדכן אותו בשינויים הצפויים במתחם

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
האדמו"ר מבויאן בהדלקה במירון, ארכיון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)האדמו"ר מבויאן בהדלקה במירון, ארכיון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

פרויקטור מירון, ניצב בדימוס צביקי טסלר, הגיע היום (ראשון) לביקור אצל האדמו"ר מבויאן שליט"א. חסידות בויאן אוחזת בזכות הדלקת המדורה המרכזית בקבר רשב"י במירון מזה עשרות שנים, וזאת הסיבה לכך שהפרויקטור דאג לעדכן את האדמו"ר במתרחש.

במהלך ביקורו, טסלר שיתף את האדמו"ר בהיערכות המשטרה וכוחות הביטחון לקראת ל"ג בעומר, שיחול בעוד פחות מחודשיים, וגם עדכן אותו בדבר השינויים הצפויים במתחם הקבר - שינויים שמטרתם להבטיח שהאירוע יעבור השנה באופן תקין וללא פגיעות חלילה.

משרד הדתות הודיע כי השנה לא צפויות מספר הדלקות במירון, כפי שהיה בעבר, אלא מדורה מרכזית אחת - זכות שנשארה בידה של חסידות בויאן. האדמו"ר מצדו חיזק את ידיו של הפרויקטור והודה לו על המאמצים הנעשים על ידו, תוך שהוא מדגיש את חשיבות וחובת הזהירות של הציבור מדין "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

שינוי נוסף בהילולה שצוין במסגרת המפגש היא העובדה שהשנה ילדים קטנים מהחסידות לא יורשו להגיע. ציבור החסידים קיבל הוראה להקפיד על הנחיה זאת בפרט ועל הנחיות המשטרה בכלל.

טסלר ביקש להוסיף: "ברור לכולנו שהילולת הרשב"י השנה תהיה שונה מבשנים עברו, ואנחנו פועלים ליישם את ההמלצות וההבנות שנועדו להבטיח את שלום הציבור. המשימה המרכזית שלנו היא לאפשר לכל מי שמבקש להגיע לציון הרשב"י בל"ג בעומר - שאכן יוכל לעשות זאת".

ביום חמישי האחרון, שבה והתכנסה ועדת החקירה לאסון מירון, לראשונה מאז פטירתה של השופטת מרים נאור ז"ל, שעמדה בראש הוועדה. מי שהחליפה את נאור היא השופטת דבורה ברלינר, שאמרה: "בל"ג בעומר הקרוב יתכנסו שוב מאמינים רבים במירון, ולצד ההילולה נכבד את זכרם של 45 הקורבנות ונשתתף באבלן של המשפחות. יחד עם חברי הוועדה, נעשה כמיטב יכולתנו למלא את התפקיד שהטילה עלינו הממשלה, לבדוק את הסיבות להתרחשות האסון תוך ניסיון לתרום למניעת הישנות אירועים דומים בעתיד".

תגיות:ל"ג בעומרהילולת רשב"י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה