חדשות בארץ

מעצרים מנהליים והחרמת נשק: ההנחיות בעקבות הפיגוע בחדרה

בהערכת מצב ביטחונית בעקבות הפיגוע הרצחני בחדרה, בה השתתפו ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש השב"כ וגורמים נוספים, התקבלו מספר החלטות, בהן הרחבת מבצעי החרמת הנשק ועריכת מעצרים מנהליים

  • כ"ה אדר ב' התשפ"ב
בנט (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)בנט (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (שני) הערכת מצב ביטחונית בעקבות הפיגועים בימים האחרונים, בראשם הפיגוע הרצחני אמש בחדרה, בו נרצחו שני לוחמי מג"ב ונפצעו נוספים. בדיון, בו השתתפו בין היתר שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, הוצגה תמונת המצב המבצעית והמודיעינית הנוכחית.

בנט ציין בישיבה, כי על מערכת הביטחון לקיים מאמץ מבצעי נרחב בכל הכלים על מנת למנוע היתכנות אירועים דומים, וכי יש למצות את הדין עם מי שסייעו עד כה להוצאת הפיגועים לפועל.

בנוסף, הנחה בנט על תגבור הכוחות של גורמי הביטחון, בדגש על מוקדי חיכוך, באופן מיידי ועד ליום העצמאות והרחבת מדיניות נשיאת הנשק על ידי חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים. המשטרה תמשיך ותרחיב, במקומות הרלוונטיים, את המבצעים להחרמת נשק. כמו כן, ייעשה שימוש בצווי הגבלה ובמעצרים מנהליים כלפי פעילי טרור, במקרים המתאימים בהם ניתן יהיה להציג תשתית משפטית מתאימה.

במקביל יימשך ניטור השיח ברשתות החברתיות, על מנת לזהות גורמים מסיתים ומפגעים פוטנציאליים, מה שיאפשר נקיטת צעדים מתאימים נגדם.

מלשכתו של בנט נמסר, כי "ראש הממשלה הדגיש כי מדובר במצב חדש שמצריך היערכות והתאמה של מערכת הביטחון לנסיבות, במסגרתן חלקים קיצוניים בחברה הערבית, המוכוונים על ידי אידיאולוגיה אסלאמיסטית קיצונית, נוקטים בפעולות טרור ופוגעים בחיי אדם".

תגיות:נפתלי בנטפיגועחדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה