חדשות בארץ

ראש העיר באר שבע במתקפה חריפה: "המדינה לא מסוגלת להתמודד עם הטרור האזרחי"

"הנגב יהפוך לחלום הבלהות שלנו", מזהיר ראש עיריית באר שבע. "ישראל זקוקה לנגב יותר ממה שהנגב זקוק למדינה"

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
דנילוביץ’ (צילום: פלאש 90)דנילוביץ’ (צילום: פלאש 90)
אא

כשבוע לאחר הפיגוע הקשה בבאר שבע, בו נהרגו 4 אזרחים הי"ד, כינס ראש העיר רוביק דנילוביץ' מסיבת עיתונאים מיוחדת, במהלכה תקף בחריפות את המדינה והממשלה: "אנחנו חייבים לפעול כי אנחנו כבר באיחור גדול", הצהיר. "יש שתי אפשרות - או שהנגב יהפוך לחלום הישראלי החדש, או שהוא יהיה הסיוט של המדינה".

דנילוביץ' הזהיר כי באופן התנהלות הממשלה, "ב-2050 לא יהיה רוב יהודי בנגב. היום אנחנו רק שני שליש. המדינה יוצרת שתי מדינות חלשות בצפון ובדרום בלי רוב יהודי ובמעמד סוציו-אקונמי נמוך. ותשאיר רק את ירושלים וגוש דן. ישראל צריכה להבין, המדינה זקוקה לנגב יותר משהנגב זקוק למדינה". על פי הנתונים הרשמיים אותם הציג ראש העיר, בשנת 2048 יחיו בארץ כ-16 מיליון אזרחים, מהם כמעט 60% מהם יחיו באזור תל אביב ובירושלים רבתי.

"מאז שומר החומות המציאות במדינת ישראל השתנתה", המשיך דנילוביץ'. "הביטחון האישי התערער לצד אירועי טרור ופשיעה. הקדשתי את החודשים האחרונים לשיח עמוק בתחום המדיני, הפוליטי והביטחוני. ראיתם אותי זועק בכלי התקשורת, אך הגיע הזמן לעשות מעשה. לא באתי לתפוס כותרת, אני אומר את הדברים מדם ליבי. לא מעניין אותי להאשים אף אחד, לא את השמאל ולא את הימין, אני שליח של המדינה ואני מאוד מודאג. יש מציאות חדשה שהשתנתה. משהו לא טוב קורה למדינת ישראל".

"מדינת ישראל שבויה בקונספקט מוטעה", המשיך. "יש כאלה שחושבים שהאיומים נמצאים אלפי קילומטרים כאן. אבל לא, האיום הוא פנימי. חייבים להחזיר את המשילות ולהילחם בטרור האזרחי, וכמובן להפוך את הנגב לפתרון הדיור בישראל והוא בנגב. המשטרה חבוטה, היא לא מסוגלת לטפל בפשיעה ובטרור, יש שם אנשים טובים אבל הם לא יכולים. צריך להמציא את המשטרה מחדש. המשטרה הפכה למותג שלילי".

דנילוביץ' ציין כי לממשלה אין תוכנית אסטרטגית לטיפול במשבר העמוק בנגב. "חייבים להתחיל לפעול. יש שתי אפשרויות - או שהנגב יהפוך לחלום הציוני החדש או שיהפוך לחלום הבלהות שלנו. יש פערים בתעסוקה ובבריאות. יהיה פה מרי אזרחי. אני שומר על ממלכתיות, אבל יהיה פה דור אחרינו שכבר לא ינהג כך".

כזכור, את הפיגוע בבאר שבע ביצע בדואי תושב חורה, מורה לשעבר שהביע הזדהות עם ארגון דאעש. ראש העיר התייחס לאוכלוסיה הבדואית בנגב ולמצבה. "יש בנגב אוכלוסיה שהאימא שלהם מעזה ובחברון והם מטילים את אימתם, הם לא הרוב", אמר. "יש שתי אוכלוסיות - האחת - האוכלוסיה הבדואית שרוצה להשתלב ולחיות כאן. השנייה - לא מכירה במדינה ומהווה איום קיומי. זו אוכלוסיית טרור".

דנילוביץ' דרש ששב"כ ייכנס למה שקורה בנגב: "ישנם כמעט 50% נשירה של תלמידים בחברה הבדואית. זה רע למדינה. מי בודק מה עושים? מי מפקח עליהם? אחר כך אנחנו מתפלאים שיש דור מנותק. צריך להשקיע יותר. הכול תוצאה של חוסר החלטות. כשכולם מגמגמים - הקיצונים משתלטים בכוח. שב"כ חייב להיכנס למה שקורה בנגב".

תגיות:באר שבעטרורנגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה