חדשות בעולם

הסכם בדרך? רוסיה הודיעה על צמצום ההתקפות נגד אוקראינה

במסגרת המשא ומתן המתחדש, הודיעה אוקראינה שתסכים לאמץ מעמד נייטרלי בתמורה לערבות ביטחונית, בין היתר מישראל. ברוסיה מציינים שהשיחות בהחלט קונסטרוקטיביות ומתחילים להנמיך להבות

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שבועיים לאחר שנועדו בפעם האחרונה, נפגשו היום (שלישי) נציגי רוסיה ואוקראינה לפגישת משא ומתן נוספת באיסטנבול. אם לשפוט לפי עמדות שתי המדינות והתנהלותן, נראה שחלה התקדמות מסוימת בכיוון הסכם. במהלך הפגישה הביעה אוקראינה את הסכמתה לאמץ מעמד נייטרלי בתמורה לערובות ביטחוניות, כלומר - היא לא תצטרף לבריתות צבאיות ולא תארח בסיסים צבאיים זרים בשטחה.

במקביל, רוסיה הודיעה כי "תצמצם באופן דרסטי" את ההתקפה הצבאית על קייב בירת אוקראינה ועל צ'רניהיב שבצפון המדינה. עם זאת, בשלב זה מתקפות הצבא הרוסי עדיין נמשכות. לפחות שבעה בני אדם נהרגו בהפגזה על בניין ממשלתי בניקולאייב, ו-22 נוספים נפצעו.

מיכאילו פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה, אמר כי המטרה העיקרית של קייב בשיחות אלה היא קבלת ערבויות ביטחוניות בינלאומיות, ולאחר מכן דיון בנושאים הומניטריים. לדבריו, "מתקיימות התייעצויות אינטנסיביות בכמה נושאים חשובים, והחשוב שבהם הוא הסכם על ערבויות ביטחוניות בינלאומיות לאוקראינה, כי באמצעות הסכם כזה נוכל לסיים את המלחמה".

פודוליאק הזכיר את פולין, קנדה, טורקיה ואף ישראל כמדינות שישנה אפשרות שיעניקו ערבויות לאוקראינה לקיום הסכם זה. עם זאת, הוא הבהיר שכל הסכם עם רוסיה יהיה חייב באישור במשאל עם אוקראיני. הוא אף ציין שלדעת אוקראינה, המשא ומתן הכיל מספיק התפתחויות שיאפשרו פגישה בין נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין – פגישה שהצד האוקראיני מעוניין בה מאוד.

הנציג הרוסי לשיחות, ולדימיר מדינסקי, הסכים כי השיחות היו קונסטרוקטיביות. עם זאת, הוא סייג ואמר כי פגישה בין פוטין לזלנסקי תתאפשר רק במידה ותיסגר קודם עסקה בין שרי החוץ של שתי המדינות.

לצד זה, ברוסיה המשיכו ביממה האחרונה להנמיך להבות: דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב התראיין אמש לרשת PBS האמריקנית והסביר שאין סיבה שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני במהלך הלחימה באוקראינה. לדבריו, ארצו תפנה לנשק גרעיני רק במקרה של "איום קיומי" על ארצו - דבר שלא נראה כרגע שיש בו צורך.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה