חדשות בארץ

בעקבות הפיגועים: האם תחושת הביטחון של הציבור בישראל התערערה?

סקר חדש בדק האם תחושת הביטחון האישית של אזרחים התערערה בעקבות גל הפיגועים. וגם: מה חושב הציבור על פסגת הנגב ועל התנהלותו של השר עמר בר-לב

  • כ"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

גל הטרור שמכה גלים במדינה נותן את אותותיו גם על תחושת הביטחון של האזרחים: סקר חדש, שפורסם אתמול (שלישי) בערוץ כנסת, מלמד כי מרבית האזרחים חשים שתחושת הביטחון האישית שלהם מתערערת בעקבות הפיגועים האחרונים.

בתשובה לשאלה ביחס למידת הביטחון שהם חשים בימים אלה, השיבו 30% מהנשאלים שתחושת הביטחון האישית שלהם "התערערה מאוד". 27% אמרו שהיא התערערה "במידה רבה", 27% אמרו שהתערערה "במידה מסוימת", ו-10% אמרו שהתערערה "במידה מועטה". 6% בלבד מהנשאלים אמרו שתחושת הביטחון האישית שלהם "לא התערערה" בכלל. יצוין, כי הסקר נערך עוד לפני הפיגוע הרצחני אמש בבני ברק.

הסקר בדק גם את מידת שביעות הרצון של האזרחים מאופן תפקודו של השר לביטחון פנים עמר בר לב, נוכח האירועים האחרונים. במקרה זה הפערים היו גדולים: 72% מהנשאלים אמרו כי הם לא מרוצים מהתנהלותו, בעוד 18% טענו כי הם דווקא כן מרוצים. 10% השיבו כי אין להם דעה בנושא.

שאלה נוספת התייחסה לפסגה שהתקיימה בתחילת השבוע בנגב, בהשתתפות שרי החוץ של ישראל, מצרים, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וארה"ב. משתתפי הסקר נשאלו באיזו מידה שיפרה הפסגה את דעתם על שר החוץ יאיר לפיד. 45% השיבו "בכלל לא", 19% השיבו "במידה מועטה", 20% "במידה מסוימת", 19% השיבו "במידה רבה", ואילו 6% בלבד ציינו שהפסגה שיפרה את דעתם על לפיד "במידה רבה מאוד".

תגיות:סקריאיר לפידפיגועיםעמר בר-לבתחושת ביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה