חדשות בארץ

בוקר שחור: נרצחי הפיגוע יובאו למנוחות

שמותיהם של הנרצחים בפיגוע הירי הקטלני הותרו לפרסום: יעקב שלום, בן 36 ואב ל-5, אבישי דוד יחזקאל, בן 29 ואב לילד, רס"ם אמיר ח'ורי שחיסל את המחבל ושילם בחייו, ושני עובדים זרים

  • כ"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:00)

במהלך שעות הלילה הותרו לפרסום שמות הנרצחים בפיגוע המתועב והקשה אמש (שלישי) ברחובות בני ברק. הקדוש יעקב שלום הי"ד, הקדוש הרב אבישי דוד יחזקאל הי"ד, ורס"ם אמיר ח'ורי שנרצח אף הוא. ח'ורי היה שוטר ביחידת האופנועים של המשטרה בתחנת בני ברק, והוא זה שהסתער על המחבל וחיסל אותו – אך למרבה הטרגדיה שילם על כך בחייו, הוא כאשר נפצע מכדורי המחבל. בנוסף אליהם נרצחו 2 עובדים זרים מאוקראינה: ויקטור סורוקופוט, בן 38, ודימיטרי מיטריק, בן 23

הרב יעקב שלום הי"ד, בן 36, הותיר אחריו אישה ו-5 ילדים. הוא היה בתוך רכבו בסמוך לביתו, כאשר המחבל צעק לו בעברית "עמוד!" ואז ירה בו למוות. הרב אבישי דוד יחזקאל הי"ד, בן 29, נרצח כאשר יצא עם בנו הפעוט בן השנתיים בעגלת תינוק כדי לאפשר לאשתו לנוח. הותיר אחריו הורים, אח ואחות, אישה וילד בן שנתיים.

הלוויותיהם של הקדושים ייצאו עוד הבוקר (רביעי), כאשר הראשונה תהיה של אבישי יחזקאל הי"ד שתחל בשעה 9:30 מביתו שברחוב השניים בשכונת פרדס כ"ץ בני ברק. יחזקאל הי"ד ייטמן בבית העלמין פוניבז' בעיר. בשעה 11:00 יחל מסע הלווייתו של יעקב שלום הי"ד ברחוב אברהם בן דוד 41 בבני ברק.

ח'ורי בן ה-32 הוא ערבי נוצרי, תושב נוף הגליל ובנו של גמלאי משטרה. ח'ורי מנע פיגוע גדול יותר כאשר חיסל את המחבל, אך שילם בחייו. בעת האירוע הוזעק למקום עם חברו לצוות רס"מ ע'. הם נעו באחת מסמטאות בני ברק על אותו אופנוע ונתקלו במחבל. המחבל הצליח לירות לעברם כדור או שניים שפגעו בח'ורי ופצעו אותו אנושות. הוא הובהל לבית החולים בילנסון ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הלווייתו תצא בשעה 15:00 מבית העלמין הצבאי בנוף הגליל.

רס"מ ע' שיחזר את רגעי ההיתקלות: "קיבלנו כמה קריאות על אירוע עם יריות, הגענו למקום האירוע ונסענו נגד כיוון התנועה בהרצל. כשהגנו לכניסה לרחוב הבחנתי במחבל עם M16 מכוון אלינו, ירה כדור אחד על שותף שלי שנפל. אני כבר הייתי עם האקדח ביד, נפלנו עם האופנוע - ניהלנו קרב של כמה שניות, הוא ירה אולי שני כדורים - אני חיסלתי אותו עם האקדח שלי".

כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (רביעי) לביתו של המחבל בכפר יעבד ליד ג'נין ועצרו את אחיו, וכן עצרו פעילי טרור נוספים. בג'נין נעצרו, בין היתר, שניים מקרובי משפחתו של המחבל. גם באזור ואדי ערה נעצרו 8 חשודים לחקירה בחשד שתמכו בארגון דאעש.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הורה להעלות את כוננות משטרת ישראל לרמה הגבוהה ביותר, לראשונה מאז מבצע 'שומר החומות', זאת לקראת תחילת החודש הרמדאן ויום האדמה שמציינים הפלסטינים וערביי ישראל היום. בנוסף יתוגברו אלפי שוטרי מטרה במשימות אבטחה בתחנות מרכזיות, מקומות הומי אדם, ומוסדות חינוך.

במקביל, הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה לתגבר את אזור יהודה ושומרון בשמונה גדודים ואת גזרת עזה בשניים נוספים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הלילה הערכת מצב מיוחדת בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה ואחר הצהריים יכנס דיון דחוף של הקבינט המדיני ביטחוני כדי לדון בתגובות נוספות למתקפות הטרור הקטלניות שהתרחשו בשמונת הימים האחרונים, וגרמו למותם של 11 בני אדם.

תגיות:בני ברקפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה