סיון רהב מאיר

"לא תנצחו אותי": סיון רהב מאיר מסבירה מהו סוד הניצחון על הטרור

"המשך החיים מתוך אמונה בצדקת הדרך – זהו סוד הניצחון", אומרת סיון רהב מאיר, ומצטטת: "לא תנצחו אותי, לא מנצחים אותי כל כך מהר"

(צילום: אולייביה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אולייביה פיטוסי / פלאש 90)
אא

"הקטע הבא מיועד לכל מי שקם בתחושה עצובה וקשה הבוקר, למלאכת יומו, אחרי הפיגוע הקשה בבני ברק הלילה", פותחת רהב מאיר את דבריה.

"אחד השירים היפים של נעמי שמר הוא 'לא תנצחו אותי'. לפי השם, אפשר היה לצפות לאיזה שיר-עם צבאי, אבל נעמי כתבה שהדרך לניצחון של עם, היא פשוט הרבה מאוד אנשים שקמים בבוקר למשימת חייהם - ללמוד, לבנות, ליצור:

"מחלוני אני רואה רחוב כמו נהר גואה

ואנשים לעבודת יומם הולכים

ותינוקות של בית רבן, עם הילקוט שעל גבם

ובידיהם כמה ענפי הדס פורחים.

פתאום זה בא ומתבהר ולעצמי אני אומר:

לא תנצחו אותי,

לא מנצחים אותי כל כך מהר".

"למה אדם שקם לעבודה וילד שהולך לבית הספר, הם סיבה לניצחון?", תוהה רהב מאיר ומציינת שהשיר הזה מזכיר דיון שמופיע במקורותינו סביב השאלה: מהו הפסוק החשוב ביותר בתורה?

"חכם אחד מציע את הפסוק 'שמע ישראל'. חכם אחר את הפסוק 'ואהבת לרעך כמוך', אבל הפסוק שנבחר הוא: 'אֶת הַכֶּבֶשׂ אֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר, וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם'. זה הפסוק שמתאר את הקרבת קורבן התמיד בבית המקדש, בבוקר ובערב, פעמיים ביום, כל יום.

"ההתמדה, העקביות, הפעילות היומיומית שהיא לכאורה שגרתית אבל בעצם קדושה, המשך החיים מתוך אמונה בצדקת הדרך – זהו סוד הניצחון.

"בדיוק את זה האויבים שלנו רוצים להפסיק", מסיימת רהב מאיר את דבריה. "ולכן כל פעולה של חיים, של בנייה, של מצווה ושל עשייה היום בבוקר – היא חלק מהתשובה. לא ינצחו אותנו כל כך מהר".

תגיות:סיון רהב מאירטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה