כתבות מגזין

"רציתי לייצר תמונה אחרת"; חנן רובין מסביר מה הוביל להבאת חרדים ללוויית השוטר הנוצרי

חנן רובין יוצא בקריאה לציבור החרדי – לבוא לחלוק כבוד אחרון בלווייתו של השוטר הערבי-נוצרי שהגן על תושבי בני ברק בגופו. "קיבלתי אלפי תגובות נרגשות, זה מוכיח עד כמה שאנו יודעים להכיר טובה", הוא מספר

בעיגול: חנן רובין / רס’’מ אמיר חורי (צילום: באדיבות המשפחה)בעיגול: חנן רובין / רס’’מ אמיר חורי (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

מאות מהציבור הדתי והחרדי צפויים להגיע היום (חמישי) להלוויית רס"מ אמיר חורי – השוטר שנרצח בפיגוע המחריד בבני ברק, לאחר שהסתער על המחבל ונורה למוות. חורי הוא ערבי-נוצרי, אך למרות זאת הודיעו כבר מאות מהמגזר החרדי שהם מתכוונים להצטרף למסע הלוויה שייערך בנוף הגליל.

מי שאחראי על היוזמה המעניינת הזו הוא חנן רובין, פעיל חברתי-פוליטי, אשר פרסם פוסט שצבר תאוצה אדירה, בו הוא קרא למגזר הדתי והחרדי לבוא לחלוק כבוד אחרון לשוטר שמנע בגופו פיגוע גדול בהרבה, וללא ספק הציל חיים בעיר בני ברק.

בשיחה ל'הידברות' מציין רובין כי הרעיון עלה במוחו לאחר לילה נטול שינה. "פשוט לא הצלחתי להירדם", הוא מסביר. "חשבתי כל הזמן על גל הפיגועים בתקופה האחרונה ועל התחושה שהטרור מרים ראש, ואנשים מתחילים לפחד לצאת לרחובות. זה מזכיר לי את הימים שלי כנער באינתיפאדה. אמרתי לעצמי שאנו חייבים לשנות את התמונה הזו, חייבים לייצר כאן תמונה אחרת.

"כשראיתי בתחילה את השם של אמיר חורי, הוא נראה לי שם יהודי לכל דבר. אבל ברגע שקלטתי שמדובר בערבי נוצרי שהקריב את חייו למען יהודים בבני ברק, אמרתי לעצמו שזו התמונה שאנו צריכים לראות – גם אנחנו כעם ישראל, גם העולם הערבי וגם העולם בכלל.

"בתמונה שאני רואה בעיני רוחי, יהיו אלפי יהודים דתיים וחרדים שמשתתפים בלוויה של ערבי נוצרי. אני בטוח שמחזה כזה ישקף באופן שאינו משתמע לשתי פנים את שיתוף הפעולה שיש בינינו, ושאנחנו יודעים להכיר ולהוקיר זה את זה".

לדבריו של רובין, מאז שהוא העלה לראשונה את הרעיון, הוא קיבל אלפי הודעות ושיחות בנושא. "אנשים פנו אליי וסיפרו שהם רוצים להשתתף ולהירשם להסעות שאנחנו מארגנים ללוויה. חלקם גם הציעו לתרום כסף למימון ההסעות. בשלב זה עדיין לא ברור לנו כמה אוטובוסים יצאו, אך ברור שיהיו שני מוקדים – בירושלים ובבני ברק, שמהם יצאו ההסעות. בנוסף, יש הרבה אנשים פרטיים שסיפרו לנו שיגיעו באופן עצמאי. עם ישראל צפוי להגיע בהמוניו".

אתה בעצמך חושב להשתתף בלוויה?

"בוודאי שאגיע. אני רוצה לראות בעיניי את התמונה המיוחדת הזו".

אפשר לשאול מאיפה האומץ לצאת בכזו קריאה? בסך הכל אתה לא משויך לציבור החרדי

"אני נמנה על הציבור הדתי-לאומי, אך קשור לציבור החרדי כבר הרבה מאוד שנים. אני מכיר אותו ואת היכולות שלו היטב, ומכיר גם את המקום שבו נמצא הלב של הרבה אנשים מהציבור החרדי. במהלך יישום הרעיון פניתי גם לחברים שלי מהמגזר החרדי שהתגייסו במלוא המרץ כדי לעזור בביצוע".

יש אנשים שיטענו שזה מזכיר את החרדים מהר נוף שבאו ללוויה של השוטר זידאן סייף שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בשכונה...

"נכון מאוד, זה באמת עמד לי בראש כשחשבתי על היוזמה הזו. אני גם יודע שיש קשר שנשמר עד היום בין משפחת השוטר לבין הקהילה בהר נוף. אני מקווה ושואף שכך יהיה גם במקרה הנוכחי, והלוואי שלא ניאלץ להגיע למקרים כאלו, ושיהיו סוף-סוף שקט ושלווה".

תגיות:הלוויהשוטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה