חדשות בארץ

דובר צה"ל על היערכות כוחות הביטחון: "נערכים להסלמה"

דובר צה"ל מסביר כי מערכות הביטחון נערכות להסלמה אפשרית: "נעשה כל שנדרש כדי שהחודש הזה של הרמדאן, פסחא ופסח יעברו בשלום"

  • ב' ניסן התשפ"ב
(צילום: אבי רוקח / פלאש 90)(צילום: אבי רוקח / פלאש 90)
אא

"אנחנו ערוכים לכל להסלמה אפשרית, ערוכים גם לשומר החומות 2" – את הדברים אמר הבוקר (ראשון) דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב' בראיון שהעניק ל-ynet. "פרסנו את סוללות ההגנה האווירית שלנו. אוגדת עזה ערוכה בהגנה קרקעית, ונעשה כל שנדרש כדי שהחודש הזה של הרמדאן, פסחא ופסח יעברו בשלום".

דובר צה"ל התייחס לגדר הפרוצה בקו התפר, דרכה עבר המחבל שרצח 5 בני אדם בבני ברק בשבוע שעבר. "זו אינה גדר גבול כמו בלבנון, עזה או מצרים - אלא קו שהוא קו תפר עם עשרות או מאות מעברים חקלאיים ושערים", הסביר כוכב. "בחלק מהמקומות הגדר אכן פרוצה ונצטרך להשקיע גם בתשתית, בבינוי ובבטון - וגם באמצעים אחרים. הגדר הזו אינה הרמטית, היא לא בלתי עבירה. המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק עבר דרך השער החקלאי וניצל באופן ציני את הרצון שלנו למרקם חיים ולמעבר של חקלאים ואזרחים פלסטינים תמימים".

כוכב הדגיש כי יותר מ-100 אלף פלסטינים נכנסים כל יום לישראל כדי לעבוד דרך הגדר. "הקו הזה הוא קו תפר ולא גבול, בוודאי שלא הרמטי. יש פה מרקם חיים משותף", אמר. "אם הדרג המדיני יחליט שזהו גבול וצריך לחסום אותו הרמטית - צה"ל יוכל לממש את המשימה הזו. אבל זו לא המשימה. התפקיד שלנו הוא להבדיל בין הטרוריסטים והאזרחים בקו התפר".

כוכב התייחס לתפיסת חוליית המחבלים בליל שבת: "סוף השבוע היה מוצלח מבחינה מבצעית. היו הרבה מאוד פעילויות של גדודים ויחידות מיוחדות של צה"ל, יחד עם ימ"מ, שב"כ, מג"ב והמשטרה", אמר.

כזכור, בליל השבת האחרון חיסלו כוחות הביטחון חוליית מחבלים שהיתה בדרכה לפיגוע. בהיתקלות נפצעו שלושה לוחמי מג"ב: מצבו של אחד מהם, סגן-ניצב ש', מוגדר קשה ויציב. הוא מורדם ומונשם לאחר שספג קליע בחזהו. מצבם של השניים הנוספים קל, והם כבר שוחררו לביתם.

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אמש דיון דחוף עם ראש שב"כ ובכירי הארגון במטה הארגון בתל אביב. "במהלך השבת - שב"כ, המשטרה, ימ"מ וצה"ל סיכלו פצצה מתקתקת של פיגוע בדרך, אך אנחנו בהחלט מניחים שיהיו עוד הרבה ניסיונות ואנחנו בשעות אלה פועלים כדי למנוע גם אותם. אנשינו פועלים באומץ רב, סביב השעון, בסביבה עוינת ואלימה, ואני רוצה למסור פה החלמה מהירה לפצועים בפעולה", אמר בנט.

"פעם זה חמאס, פעם זה ג'יהאד איסלאמי, הפעם יש מעורבות מסוימת של דאעש. הטרור והאלימות לא הזיזו אותנו בעבר. להיפך, הם איחדו אותנו וחישלו אותנו, וגרמו לנו להיאחז פה בארץ שלנו ולהגן על המדינה שלנו בכל הכוח, ביחד. אנחנו נעבור גם את התקופה הקשה הזאת", הוסיף ראש הממשלה.

תגיות:שומר החומותרן כוכבטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה