חדשות יהדות

הרב אדלשטיין על בין הזמנים: "לעזור בבית, ולקבוע זמנים מסודרים ללימוד תורה"

מרן ראש ישיבת פוניבז' הדריך את תלמידיו לקראת בין הזמנים כיצד לנצל גם את ימי הפגרה ולהתעלות בתורה

  • ב' ניסן התשפ"ב
הרב גרשון אדלשטיין (צילום: Aharon Krohn / Flash90)הרב גרשון אדלשטיין (צילום: Aharon Krohn / Flash90)
אא

הגאון רבי גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', שוחח עם תלמידי הישיבה טרם צאתם לחופשת בין הזמנים. בדבריו, הקדיש דקות ארוכות על חובת העזרה בבית וכיבוד הורים. כן הדגיש את חשיבות לימוד התורה גם בימים אלו.

ראש הישיבה פתח בדבריו בנוגע לרפיון, המאפיין את הימים האחרונים לקראת סוף זמן חורף, שארך שישה חודשים. "עכשיו סוף הזמן, ובדרך הטבע בסוף הזמן יש רפיון, בסוף הזמן, כך הטבע, דור המדבר, דור המדבר. לאחר קבלת התורה, היו קריעת ים סוף, ראו את האמונה בחוש, זה קלי ואנווהו, ואף על פי כן 'ויסעו מהר השם', כתוב, כתינוק הבורח מבית הספר, בשמחה, כך כתוב בחז"ל, היו בהר סיני ועסקו בתורה, ונוסעים, נוסעים אז שמחים בזה שכבר.

"כתוב ככה, היה מאמץ, התאמצנו, צריכים לנוח עכשיו, רוצים את המנוחה, דור המדבר. כזה מדרגה שראו עין בעין, אז לכן, אז בשבילנו, אנחנו ודאי לא בעלי מדרגה כמו דור המדבר, אז בודאי צריך חיזוק בסוף הזמן מפני שבדרך הטבע רוצים לנוח, יש צורך במנוחה, בודאי יש צורך, אבל יש צורך למי שצריך, וגם לפי הצורך, אבל יותר מהצורך?!", תהה ראש הישיבה.

"החיוב של תלמוד תורה כנגד כולם, החיוב של עסק התורה, לא ימוש מפיך והגית בו יומם ולילה, מפיך בדיבור, והגית במחשבה, זה חיוב תמידי, אין זמן של פטור, פריקת עול תורה", הדגיש ראש הישיבה לתלמידיו. "אדם לעמל יולד, עמל פה, לכן אז זה החיזוק שצריך, שלא יהיה הרגשה של פריקת עול חס ושלום, אני לא חושד בכשרים, אני לא חושד, רק כך הטבע".

ראש הישיבה פירט לתלמידיו שכדי להצליח בלימוד התורה יש צורך לחלק את הזמן נכון – עזרה בבית, מנוחה לאחר חודשי לימוד ארוכים, וזמן מוקדש ללימוד. "לכן אז חשוב מאד שיהיה תכנית מסודרת כבר לבין הזמנים, יש צורך לעזור בבית, יש צורך לעזור, צרכי הפסח, אבל יש זמנים קבועים שזה הזמן של עסק התורה, וזה הזמן שעוזרים בבית, וזמן המנוחה".

עוד הוסיף הרב אדלשטיין והציע כי יש לקבוע מראש במה יעסוק הלימוד, היכן ילמדו, ועם מי: "וגם מה ללמוד, שיהיה כבר מוחלט מה ללמוד, עד שמחליטים מה ללמוד זה או זה כבר הזמן עובר, מה ללמוד, וגם מקום איפה ללמוד, ועם חברותא או בלי חברותא, צריך קודם לתכנן קודם, בסייעתא דשמיא, אז יהיה סייעתא דשמיא, יהיה בהצלחה".

תגיות:בין הזמניםהרב גרשון אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה