חדשות בארץ

בן 50 מאושפז במצב קשה לאחר שקיבל כוס שתייה ובה חומר ניקוי קטלני

גבר בן 50 הובהל לבית החולים לאחר שקיבל בארומה כוס שתיה, ובה מסיר שומנים. הוא מורדם ומונשם, והרופאים ינסו להעיר אותו ביממה הקרובה ולבחון אם נגרמו לו נזקים בעקבות החומר המסוכן

  • ג' ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גבר כבן 50 מורדם ומונשם לאחר ששתה משקה לא מזוהה בסניף של קפה "ארומה" בקניון רננים ברעננה. הגבר ביקר בבית הקפה וקיבל כוס שתייה, בה היה חומר ניקוי בצבע שקוף. הוא חש מצוקה בבליעה וצריבה בפה – והובהל לבית החולים מאיר בכפר סבא עם כוס השתייה.

המשקה נבדק, ועלה חשד שהיה בכוס מסיר שומנים. בבדיקת מעבדה שנערכה בבית החולים התגלה שמדובר בחומר בסיס חזק המאפיין ממיסי שומן.

הגבר הועבר לחדר ניתוח לטובת הנשמה מניעתית כדי להפחית סכנה לחייו, וכעת הוא מורדם ומונשם. בימים הקרובים צפויים הרופאים לבחון אם נגרמו לו נזקים בעקבות החומר ששתה. במקביל, הם צפויים לנסות להעיר אותו ביממה הקרובה.

ד"ר קובי מצגר, רופא בחדר במיון במאיר סיפר, "המטופל הגיע בהכרה אולם עם קשיים הבליעה, תחושת צריבה מהפה עד לאזור החזה, נפיחות בשפתיים והקאות. מיד כשהבנו כי לא מדובר בתגובה אלרגית אלא בתגובה לחשיפה כימית הזעקנו באופן מיידי צוות אף אוזן גרון. הצוות אבחן כי קיימת חסימה בנתיב האוויר והוא נלקח באופן מיידי לחדר ניתוח על ידי רופאים מרדימים לצורך אבטחת נתיב האוויר וביצוע הרדמה והנשמה".

ד"ר מצגר ביקש לחדד את כללי הזהירות מחומרים מסירי שומנים, המכילים סודה קאוסטית. "מדובר בסכנת חיים של ממש", הדגיש. "באופן חד משמעי, אין לאחסן חומרי ניקוי במיכלים המיועדים למזון או למשקה ולהרחיקם באופן מוחלט מהישג ידם של ילדים. כמו כן, יש לזכור להימנע מערבוב חומרי ניקוי מסוגים שונים מחשש לתגובה כימית ביניהם, ובפרט אקונומיקה וחומצה כלורית (מי אש)".

ד"ר מצגר הוסיף וציין את אופן הפעולה במקרה של בליעה: "במצב בו חלילה ארעה בליעה של חומר ניקוי, יש להרחיק את החומר הפוגע, להרחיק בגדים שזוהמו ממנו, לשתות מיד מים או חלב לדילול החומר בגוף – בתנאי שאין קושי בבליעה ואין הקאה. בכל מקרה ישנו הכרח של פינוי מיידי לחדר מיון לקבלת טיפול רפואי".

ד"ר עבדת מאי, מומחית בהרדמה וטיפול נמרץ בבית החולים הוסיפה, "המטופל עדיין מורדם ומונשם אך הוא יציב ואנו עדיין בוחנים האם נגרם נזק למערכת העיכול או לדרכי הנשימה עליונות. במצבים בהם אנשים בולעים חפצים או נוזלים העלולים לגרום לנזק ולחסום את נתיב האוויר בבת אחת אנו מבצעים באופן מיידי פעולת הנשמה מניעתית על מנת להפחית את הסכנה לחייהם".

מרשת ארומה נמסר בתגובה: "הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה והרצינות. מבדיקתנו עד כה נראה כי מדובר בכוס שהכילה חומר ניקוי - מסיר שומנים שקוף, אשר אחד העובדים השתמש בה בטעות, להכנת משקה שהוגש ללקוח. אנו מתנצלים בפני הלקוח מעומק ליבנו על המקרה החמור, מאחלים להחלמתו המהירה ופועלים על מנת לחדד ולשפר את הנהלים בשימוש בחומרי ניקוי בסניף הנדון ובכל סניפי הרשת, ולמנוע מקרים כאלה בעתיד".

תגיות:בית קפהמסיר שומנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה