חדשות בארץ

"אומץ לב נדיר": תעודת הוקרה לשוטר ע’ שחיסל את המחבל בבני ברק

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, העניק תעודת הוקרה לרס"מ ע' מיחידת האופנוענים שחיסל, יחד עם רס"ב אמיר חורי ז"ל, את המחבל מהפיגוע בבני ברק: "פעולה הירואית"

  • ד' ניסן התשפ"ב
(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)
אא

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיע היום (שלישי) לתחנת המשטרה בבני ברק, על מנת לפגוש את שוטרי יחידת האופנוענים ובמטרה להעניק תעודת הוקרה לרס"מ ע' מיחידת האופנוענים שחיסל, יחד עם שותפו רס"ב אמיר חורי ז"ל, את המחבל.

בתעודה שהעניק בר-לב לשוטר נכתב: "הגבת, יחד עם שותפך רס"ב אמיר חורי ז"ל, לפיגוע ירי בבני ברק. תגובתך המהירה לאירוע הובילה לחיסול המחבל, ובכך מנעת אסון כבד יותר. בפעילותך הגנת על חיי אדם ובכך הצלת אזרחים רבים. בהערכה רבה על מסירותך, נחישותך ואומץ לב נדיר שהפגנת, למען ביטחון מדינת ישראל. יישר כוח".

במעמד הענקת התעודה נכחו מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד, סגן מפקד תחנת בני ברק ומפקד תחנת בני ברק הנכנס.

"לא ניתן להתעלם מאומץ הלב שהפגינו רס"מ ע' ורס"ב אמיר חורי ז"ל בהגיעם לזירת הפיגוע בבני ברק", אמר בר-לב. "הייתי במצבים האלה, אני מבין מה זה שאתה ואמיר ז"ל שומעים יריות, רצים לשטח, לא ידעתם אם זה מחבל אחד או חמישה. דוהרים לשם, פורקים, אתה דורך תוך כדי נהיגה ומסתער על המחבל. אומץ לב נדיר של אמיר ושלך, באמת ראוי לכל הערכה והערצה"

"הסרטון שצולם ממצלמת הגוף ותיעד את רגעי ההסתערות שלך, ע', ושל אמיר חורי ז"ל, אולי נותן תמונת מצב של זירת הפיגוע ואת דרך הפעולה המיומנת והנחושה בה פעלתם, אך הוא לא מתאר את עוז הרוח ואת קצב פעימות ליבך בזמן שחתרת למטרה, לחיסול המחבל. עמדת באתגר המציאות האכזרי ביותר. אותם רגעי הקרב מלמדים עליך רבות, על מי אתה כאדם, כשוטר, כחבר לנשק שדואג להזהיר את חברו תוך כדי חתירה למגע".

המפכ"ל העניק לרס"מ ע' סכין וציין כי "מדובר בפעולה הירואית, מקצועית, חתירה למגע, אירוע שראוי שישמש דוגמה ומודל לשוטרים רבים".

מפקד מחוז ת"א ניצב עמיחי אשד אמר: "אנחנו רואים בפעילות שלך ושל אמיר גבורה עילאית שראויה להוקרה והערכה, וביקשנו שהאירוע ייבחן בועדת העיטורים של משטרת ישראל. הצלחתם לחבר בין קבוצות אוכלוסיה שונות בחברה בישראל".

בשעות הערב יגיע בר-לב לבית משפחת חורי על מנת להעניק להוריו של רס"ב אמיר חורי ז"ל תעודת הוקרה.

תיעוד דרמטי: כך נוטרל המחבל מבני ברק על ידי השוטרים

(קרדיט: דוברות המשטרה)

תגיות:עמר בר-לבפיגוע בבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה