חדשות בארץ

דרמה פוליטית: יו"ר הקואליציה עידית סילמן פורשת מהקואליציה

יו"ר הקואליציה עידית סילמן הודיעה על פרישתה מהקואליציה: "אינני יכולה עוד לתת יד למהלכי הממשלה". בכך מאבדת הממשלה את הרוב שלה בכנסת. באופוזיציה מברכים את סילמן וקוראים לחברי כנסת נוספים בקואליציה ללכת בעקבותיה

בנט, בעיגול סילמן (צילומים: מרק ישראל סאלם, פול; יונתן זינדל, פלאש 90)בנט, בעיגול סילמן (צילומים: מרק ישראל סאלם, פול; יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 7:45)

דרמה פוליטית: יו"ר הקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן, הודיעה הבוקר (רביעי) על פרישתה מהקואליציה. בכך מאבדת ממשלת בנט-לפיד את הרוב הדחוק שהיה לה בכנסת, וזוכה לתמיכתם של 60 חברי כנסת בלבד.

"אינני יכולה עוד לתת יד למהלכי הממשלה", אמרה סילמן. "ניסיתי אחדות. כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי, לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים, כי ניסיתי בשקט".

"לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה", הצהירה יו"ר הקואליציה הפורשת. "אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך".

"הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת, היא קו אדום מבחינתי", סיכמה סילמן.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בירך על הצעד של סילמן: "התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה של חברת הכנסת עידית סילמן, ואני מברך אותה בשם המונים בעם ישראל שייחלו לרגע הזה. עידית, את הוכחת שמה שמנחה אותך זה הדאגה לזהות היהודית של מדינת ישראל, הדאגה לארץ ישראל, ואני מקבל אותך בברכה חזרה הביתה למחנה הלאומי. הוכחת שנציגי ציבור אמיתיים פועלים לפי צו מצפונם, ואין זכות גדולה מזו. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי להצטרף לעידית ולחזור אלינו הביתה, אתם תתקבלו בכל הכבוד הראוי ובזרועות פתוחות".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "אני מברך את ח"כ עידית סילמן, שנתנה יד להצלת הזהות היהודית של מדינת ישראל, מתנצל שפקפקתי בצעד האמיץ שעשית, תבורכי מפי עליון. 'בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל'".

יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, הגיב: "אני מברך מכל הלב ובהערכה עמוקה את ח"כ עידית סילמן, שעשתה הבוקר את המעשה הנכון, את המעשה הציוני, והודיעה על הפסקת חברותה בקואליציית השמאל. ח"כ סילמן, בצעד שעשתה, מצילה את מדינת ישראל מתהליך מסוכן וחסר תקדים  של פגיעה עמוקה באופי היהודי של המדינה וביסודות קיומה. אני קורא לכל מי שנבחר בקולות בוחרי הימין ללכת בדרך שסללה ח"כ סילמן ולעשות כמוה".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', אמר כי מדובר ב"שחר של יום חדש במדינת ישראל. הסוף לממשלה הלא ציונית של בנט והתנועה האסלאמית, והרגע שבו אפשר וצריך להחליף אותה בממשלה יהודית, ציונית ולאומית. אני מבקש לברך את ח"כ עידית סילמן על הצעד האמיץ והצודק שעשתה הבוקר, ובו הציבה קו אדום בפני הפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ובערכי הציונות הבסיסיים".

"המחנה הלאומי יקבל את עידית בזרועות פתוחות ובמקום של כבוד השמור למי שהצילו את עם ישראל ומדינת ישראל באחד מרגעי המשבר שלהם. חודש ניסן הוא חודש הגאולה, חודש של חירות ותקווה, הבוקר עידית השיבה את התקווה לאזרחי ישראל. אני קורא לחברים בקואליציה שנבחרו בקולות הימין: חזרו הביתה. יחד נבנה ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתעשה המון טוב למדינת ישראל".

כזכור, בתחילת השבוע הגיבה סילמן בחריפות על המכתב ששלח שר הבריאות ניצן הורוביץ למנהלי בתי החולים, בו דרש מהם לאפשר הכנסת חמץ לבתי החולים במהלך חג הפסח. בדיון בוועדת הבריאות, בראשה היא עומדת, תקפה סילמן את הורוביץ ואיימה: "אנחנו באצבעות שלנו לא נוכל לאדם כזה להמשיך להיות שר".

ראש הממשלה נפתלי בנט, שנשאל אתמול במסיבת עיתונאים על העימות בין סילמן והורוביץ, לא העניק גיבוי לחברת מפלגתו: "על כולנו להרגיע בלי סיבובים פוליטיים, לא לשלוח מכתבים עם הוראות וגם לא אולטימטומים", אמר. "הדרך הנכונה היא לא דרך חקיקה, לא דרך כפייה אלא דרך התחשבות. לא צריכים לפתוח תיקים של אף אחד לבדוק אם יש חמץ, ואנשים שלא שומרי מצוות צריכים מרצונם להתחשב ולא להביא חמץ למקומות ציבוריים".

תגיות:יריב לויןאריה דרעיבצלאל סמוטריץ'עידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה