חדשות בעולם

ביום ה-40 ללחימה באוקראינה: חתונה יהודית ראשונה בארץ הדמים

אלכסנדר וטטיאנה נישאו כדת משה וישראל בדניפרו שבאוקראינה. זוהי החתונה היהודית הראשונה מאז פרוץ המלחמה: "שמחים להקים בית מתוך ההריסות שמסביב"

  • ה' ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אלכסנדר טולקאץ' וטטיאנה גוויניאשוילי, צעירים יהודים בני העיר דניפרו באוקראינה, עמדו השבוע תחת החופה. זוהי החתונה היהודית הראשונה באוקראינה מאז פרוץ המלחמה.

החתונה התקיימה במתחם "מנורה" בעיר דניפרו, כאשר את טקס הקידושין ערך הרב שמואל קמינצקי, שליח חב"ד ורב העיר. תחת החופה אמר הרב: "החתונה הזו מסמלת עבורנו את תחילת השבת החיים למסלולם. אנו תקווה שהיא תהיה דוגמה לרבים, ותיטע בהם אופטימיות באשר לעתיד". הרב קמינצקי, נציין, נשאר בדניפרו שבמזרח המדינה, כדי להיות לעזר לאלפי היהודים שלא עזבו את העיר, ולאחרים שמגיעים אליה כתחנת מעבר לפני בריחתם דרומה או מערבה.

החתונה הצנועה, בנוכחות 25 איש בלבד, למרות שבמקור תוכננו להשתתף בה מאות מכרים וקרובי משפחה. עם פרוץ המלחמה חבריהם וקרובי המשפחה של בני הזוג נמלטו או גויסו לצבא, אך אלכסנדר וטטיאנה שמרו על התאריך אותו קבעו 4 חודשים קודם לכן. "זה אמנם קצת העיב עלינו, כשידענו שכל כך הרבה אנשים יקרים לנו לא יוכלו לשמוח איתנו", שיתפו השניים, "אבל אנחנו שמחים להקים בית משלנו מתוך ההריסות שמסביב. העיקר שיש לנו האחד את השנייה".

בני הזוג שיתפו כי הם התעקשו להינשא דווקא לבני זוג יהודים. "למרות שזה לא תמיד קל במדינות מחוץ לישראל, היה לנו ברור שנתחתן רק עם יהודי. אז ברור שהבית שלנו יהיה בית יהודי על מלא", אמרו. "החלום שלנו הוא בית מלא ילדים, שאותם נוכל לגדל בשקט ובשלווה".

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר הפדרציה – ארגון הגג של הקהילות היהודיות באוקראינה, השתתף אף הוא בחתונה הקטנה. "זו היתה חתונה מרגשת במיוחד", הוא משתף, "והעניקה לנו הרבה כוחות בימים טרופים אלה". עוד מוסיף הרב סטמבלר וקורא: "אנחנו מציעים לכל הזוגות היהודים הנמצאים במדינה, לא לדחות את חתונותיהם – אלא לבוא לדניפרו ולקיים אותן כאן במחיר מסובסד על חשבון הקהילה. בנייה של חיים חדשים היא הדבר החשוב ביותר שניתן לעשות בעת הזו".

בימים כתיקונם מתקיימות במרכז "מנורה" מספר חתונות מדי שבוע, ובכל אחת מהן משתתפים מאות אורחים. מרכז "מנורה", המרכז היהודי הקהילתי הגדול בעולם, מספק לבני הזוג בין השאר, הן את ההסעדה והן מלון מפואר לקרובים.

תגיות:אוקראינהחתונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה