חדשות בארץ

"הרבה מאוד הצעות": שקד, אורבך וקארה נפגשו במהלך הלילה

במהלך הלילה נפגשו ביניהם שרת הפנים איילת שקד, ח"כ ניר אורבך וסגן השר אביר קארה. השלושה דנו במצב שנוצר וסיכמו לפעול יחד

  • ו' ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) נועדו שרת הפנים איילת שקד, ח"כ ניר אורבך וסגן השר אביר קארה. הם דנו במצב שנוצר וסיכמו לפעול יחד.

מטרתה של הפגישה היא למנוע מרוץ "מבוהל" בין השלושה, שבו כל אחד מהם עשוי להקדים את האחרים בדרכו לחיק האופוזיציה - שמשוועת לאצבע ה-61 שתאפשר לה להפיל את הממשלה. על אף ההסכמות, הפגישה בהחלט פותחת צוהר לעזיבת הקואליציה במסודר - גם אם לא מיד.

בשלוש הלשכות של שקד, קארה ואורבך הגיבו לדיווחים בתקשורת באמרם: "במהלך היום זרמו לשלושתם הרבה מאוד הצעות. הם ישבו וסיכמו ביניהם על שיתוף פעולה ואין שום צעד חדש".

אמש דווח בחדשות 12 כי אביר קארה שוקל ברצינות את פרישתו מהקואליציה. סגן השר נועד עם ח"כ עמיחי שיקלי ועם סילמן, והשלושה ניסחו הסכם להתפלגות מימינה ולהקמת סיעה משותפת. קארה עדיין לא חתם על ההסכם, ומכבש לחצים כבד מופעל עליו ועל חברי כנסת נוספים.

מוקדם יותר אתמול התקיימה ישיבת סיעה מתוחה בימינה. במהלכה אמר ח"כ אורבך לראש הממשלה בנט: "לא ייתכן שהשתמשת בביטוי גדה מערבית. זה לא קשור לשאר המפלגות בקואליציה. זה סתם לשלם מחיר בבית האידיאולוגי שלנו, הכנסתם אותי לסיטואציה בלתי אפשרית''.

שאר חברי המפלגה זעמו אף הם על כך שבנט השתמש בביטוי "הגדה המערבית", על כך שהוא עסוק במלחמה באוקראינה במקום במלחמות בישראל, ועל העדר קידום החקיקה ימנית.

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו מנסה להציל את הממשלה מקריסה. "הממשלה הזו לא תיפול. לנתניהו אין אופציה להקים ממשלה", אמר בראיון לכאן רשת ב'. "נדאג שלא יהיו בחירות. אעשה הכול כדי שהמשותפת תתגייס למאמץ הזה. הציבור לא יסלח להם אם הם יתנו יד להעלות את חבורת הגזענים. חייבים להביא עריקים מהצד השני ולהעביר את חוקי הנאשם".

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, חושב אחרת: "מי שחושב שבחירות הן לא באופק טועה, אנחנו דוהרים לקראתן", אמר. עוד הוסיף עבאס: "היום אני אומר חד משמעית שאנחנו נמצאים בשותפות קואליציוניות שאנחנו מרוצים ממנה ורוצים שהיא תמשיך".

בתוך כך, יושב ראש ש"ס אריה דרעי התייחס לפרישתה של סילמן מהקואליציה. "לא הופתעתי מפרישת סילמן מהממשלה. כבר כמה ימים יש מגעים, הייתי סקפטי", אמר בראיון ל'ישראל היום'. באמצע הלילה הודיעו לי שזה סופי. אני מקווה שהיא לא האחרונה. בקרוב ממש נשמע על עוד אחד או שניים שיעשו אותו מהלך. לא אגיד שמות. אנחנו נמצאים באמצע אירוע מתגלגל, ואני מקווה שהוא יסתיים בטוב".

דרעי הוסיף: "כל מחיר שצריך לשלם בשביל להפיל את הממשלה הרעה הזאת שווה לשלם. דובר על אחד הח"כים שיש הידברות איתו שלא רצה לקבל מקום בליכוד כי הוא לא מסתדר איתם. הצעתי לתת לו מקום בש"ס. סילמן עשתה צעד אמיץ, הייתה לי ביקורת קשה עליה אבל היא עשתה צעד אמיץ, אחותנו, ברוכה השבה הביתה. יש לה מקום מכובד בקואליציה שלנו. וגם למי שעוד יבוא יש מקום. כולנו נוותר, כולנו נצמצם בתפקידים בממשלה. מהיום זה יום חדש. סילמן לא אחרונה. נכון לרגע זה, כשהמצב הוא 60-60, הממשלה לא יכולה לתפקד יותר, נקודה. יש סיכוי טוב להגדיל את ה־60 ואז צריך לראות אם הולכים לבחירות או מקימים ממשלה חלופית אחרת".

תגיות:איילת שקדניר אורבךאביר קארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה