חדשות בארץ

סקר דרמטי: רוב לגוש נתניהו, ימינה ותקווה חדשה נמחקות

יממה לאחר הפצצה הפוליטית שהטילה חברת הכנסת עידית סילמן, סקר מנדטים חדש מציג תוצאות דרמטיות במפה הפוליטית. כל הנתונים

  • ו' ניסן התשפ"ב
נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

סקר מנדטים חדש, שנערך על רקע הטלטלה במערכת הפוליטית בעקבות פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, מציג נתונים דרמטיים לפיהם גוש הימין-חרדים בהובלת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו זוכה לרוב של 62 מנדטים. מפלגות ימינה ותקווה חדשה נמחקות.

על פי נתוני הסקר, שנערך על ידי מכון הסקרים "דיירקט פולס" עבור ערוץ 14 ופורסם הערב (חמישי), לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו היה זוכה ל-35 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד הינה המפלגה השנייה בגודלה – עם 20 מנדטים.

ש"ס מתחזקת ועולה בסקר זה ל-10 מנדטים. מפלגת הציונות הדתית נמצאת אף היא במומנטום, ומקבלת 9 מנדטים. כחול לבן עם 8 מנדטים, וכך גם ליהדות התורה. מפלגת העבודה והרשימה המשותפת עם 7 מנדטים לכל אחת, וישראל ביתנו עם 6 מנדטים. מרצ ורע"מ סוגרות את רשימת המפלגות, עם 5 מנדטים לכל אחת.

כאמור, מפלגת ימינה בראשותו של ראש הממשלה נפתלי בנט אינה עוברת את אחוז החסימה. כך גם תקווה חדשה בראשות שר המשפטים גדעון סער, שנמצאת כבר תקופה ארוכה בסקרים מתחת לאחוז החסימה.

במצטבר, גוש נתניהו זוכה ל-62 מנדטים שמאפשרים – על פי הסקר – הקמת ממשלת ימין. גוש המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית מקבל 51 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת, הזוכה בסקר ל-7 מנדטים, לא תוכל ליצור גוש חוסם שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה.  

תגיות:ימינהתקווה חדשהסקר מנדטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה