חדשות בארץ

הנרצחים בפיגוע בתל אביב: תומר מורד ואיתם מגיני הי"ד

תומר מורד ואיתם מגיני הי"ד, תושבי כפר סבא שהיו חברים מילדות, נרצחו בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. המחבל אותר בשעות המוקדמות בסמוך למסגד ביפו וחוסל בחילופי אש עם כוחות שב"כ וימ"מ

זירת הפיגוע, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)זירת הפיגוע, הבוקר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

הותר לפרסום: תומר מורד ואיתם מגיני הי"ד הם שני הצעירים שנרצחו אמש (חמישי) בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. השניים, בני 27 מכפר סבא, היו חברים מילדות. הלווייתם תתקיים ביום ראשון בבית העלמין פרדס חיים בעירם.

"אבל כבד ירד על עירנו", אמר ראש העיר כפר סבא רפי סער. "התעוררנו לבוקר קשה מנשוא, עם הידיעה הקשה על הירצחם של שני בני העיר היקרים שלנו - איתם מגיני ותומר מורד בני ה-27, חברי ילדות שגדלו והתחנכו בכפר סבא עירנו, מטובי בנינו".

"התחושות קשות ומעורבות בכעס, תסכול וכאב", הוסיף ראש העיר. "אין מלים ואין נחמה למי שאיבדו את ילדיהם. אנחנו נתמוך במשפחות ונעשה הכל על מנת לשמור על חיינו ולהמשיך במאבק עד שננצח, כי אין לנו ברירה ואין לנו ארץ אחרת. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ושולח תנחומים בשם העיר כולה למשפחות הנרצחים. לא נתפס והלב נשבר".

המחבל, ראאד חאזם, בן 28 ממחנה הפליטים ג'נין, פתח אמש, בסביבות השעה 21:00, באש לעבר יושבים במסעדת "אילקה" ברחוב דיזנגוף ולעבר עוברי אורח, ונמלט מהמקום. לאחר מצוד של שעות, הוא אותר בשעות הבוקר המוקדמות על ידי השב"כ כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו, ונהרג במהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ. לא היו נפגעים בקרב הכוחות.

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מסר: "אני משבח את כוחות הביטחון על איתור וחיסול המחבל הנתעב מהפיגוע הרצחני אמש בתל אביב. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. אנו נמצאים תחת מתקפת טרור של ארבעה פיגועים קשים תוך ימים ספורים. דרושה יד קשה ועמידה איתנה כדי להחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לנרצחים: "שני צעירים ישראליים, שני פרחים, קיפחו את חייהם בפיגוע הנורא אמש בתל אביב. כל חטאם שביקשו לבלות ערב נורמלי. ליבי ליבי עם משפחותיהם וחבריהם. תודה לכוחות הביטחון שעושים כל מאמץ להגן על בטחוננו יום ולילה ועל המסירות והתעוזה שהביאו לתפיסת וניטרול המחבל. אני שולח את תנחומיי למשפחות האבלות, ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים. רפואה שלמה ומהירה".

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסרו לפני הצהריים הצהרה משותפת בעקבות הפיגוע. "זה יום קשה", אמר בנט. "אני מבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחות הנרצחים, תומר מורד ואיתם מגיני זכרם לברכה, ולאחל בשם כל העם החלמה מהירה ובריאות שלמה לפצועים. שוחחתי מוקדם יותר הבוקר עם אביו של תומר ז"ל, שסיפר לי בכאב נורא על בנו. תומר, איתם ושאר נרצחי גל הטרור הזה, הם הפנים היפות של הארץ הזו".

"בסיומו של לילה ארוך, כוחותינו שמו את ידם על המחבל, וחיסלו אותו. כך בדיוק מצופה מלוחמינו", הוסיף בנט. "אני מבקש לשבח את שירות הביטחון הכללי, את משטרת ישראל ואת לוחמי הימ"מ על פעולה נחושה ומהירה. לולא היו תופסים והורגים אותו עכשיו, האירוע היה יכול להתגלגל ימים ארוכים. אנחנו יודעים שמדובר במחבל בן 29 מג'נין, בלי השתייכות ארגונית, אבל שהיה מי שסייע לו, גם בהתארגנות וגם בהשגת האמל"ח".

"כל רוצח יידע שנגיע אליו, וכל מי שמסייע למחבלים צריך לדעת שהמחיר שהוא ישלם יהיה כבד מנשוא. ראיתי את אביו של המחבל מסית לעוד אלימות ומתגאה בבנו הרוצח, ראינו את החגיגות ואת חלוקת הממתקים בג'נין ובעזה. אלה האנשים שאנו מתמודדים איתם. לא, זה לא יחידים. רצונם הוא לשבור את רוחנו ואת אחיזתנו כאן בארץ שלנו. אבל הם לא יצליחו, לעולם לא נישבר".

"האירוע בתל אביב הסתיים אבל אנחנו לא מורידים את רמת הדריכות שלנו, בתוך תל אביב ובשאר חלקי הארץ. אנחנו מעניקים חופש פעולה מלא לצה"ל, לשב"כ ולכל כוחות הביטחון על מנת למגר את הטרור. אין ולא יהיו מגבלות למלחמה זו".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת, מול רצף אירועי טרור בתוך המדינה לצד רגישות מבצעית ודריכות בגבולותיה ומעבר להם. אני מבקש להוקיר הערכה לכלל הגופים המבצעיים שפעלו ופועלים מסביב לשעון על מנת לסכל פיגועים ולהתמודד איתם אחת שהתרחשו"

"מדינת ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור. אויבינו יודעים זאת ומרגישים זאת. צה"ל ויתר כוחות הביטחון ימשיכו להפעיל את כלל היכולות המודיעיניות ולצידן את כלל המערכות ההתקפיות וההגנתיות הנדרשות, על מנת להתמודד ולגדוע את הגל הזה, כמו גם לתבוע מחיר ממשלחיו. במקביל נשמר את כלל מערך המוכנות המבצעית למול יתר הגזרות".

גנץ הוסיף כי "צה"ל, השב"כ והמשטרה ימשיכו לפעול בעוצמה רבה מאוד מול הטרור, ויגבירו את הפעולות בשטח. ביצענו כבר כ-200 מעצרים, ואם יידרש יהיו אלפים. איננו מענישים ציבור – אבל הביטחון קודם לכל".

"החברה הישראלית, לצערי, למודת מלחמות וגלי טרור. תמיד ניצחנו ביד ברזל מבצעית ובאגרוף ברזל ישראלי. גם הפעם, אני קורא לכלל האזרחים לקיים את שגרת חייהם ככל שניתן. הדריכות מתחייבת, אך ניצחוננו יהיה גם בשמירה על החוסן הישראלי. המשך שגרת החיים שלנו ככל שניתן היא התבוסה של הטרור". 

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר: "בשבועות האחרונים נמצאת מדינת ישראל תחת מתקפת טרור של רוצחים צמאי דם. זו תקופה רגישה, בה פועלים כוחות הביטחון בכל הגזרות כדי לבלום את גל הטרור הזה. אנו נמצאים בתקופת הרמדאן, שזו תקופה רגישה מאוד. נפעל בעוצמה נגד כל מי שמנצלים זאת להוציא אל הפועל פיגועי טרור".

"כוחות הביטחון פעלו מהלך הלילה במהירות ובמקצועיות ראויות לציון, כאשר איתרו את המחבל, חתרו למגע וחיסלו אותו", הצהיר בר-לב. "שוטרי ושוטרות משטרת ישראל, צה"ל והשב"כ פועלים בנחישות ובעוצמה, חותרים למגע ומסכלים ניסיונות פיגוע רבים, שמטרתם להגיע למרכזי הערים. נגיע לכל בית, לכל מסתור ונפעל בכל מקום כדי למגר את הטרור. לא נאפשר לאף מחבל או מי שמסייע לו לחיות רגע אחד בשקט, ונניח עליהם את היד, חיים או מתים".

תגיות:נפתלי בנטבני גנץפיגוע בתל אביבעמר בר-לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה