חדשות בארץ

בכפר יעבד הסמוך לג’נין: חילופי אש בין לוחמים למחבלים במהלך מעצר מבוקשים

לוחמי צה"ל עצרו מבוקשים בכפר המחבלים יעבד הסמוך לג'נין. כן איתרו אמצעי לחימה בלתי חוקיים, מטען, תחמושת צה"לית ומדי צה"ל בביתו של אחד החשודים

  • ט' ניסן התשפ"ב
מעצר מבוקשים, אילוסטרציה (צילום: נג’ה השלמון /פלאש90)מעצר מבוקשים, אילוסטרציה (צילום: נג’ה השלמון /פלאש90)
אא

כוחות צה"ל פשטו הלילה (בין שבת לראשון) במבצע חטיבתי על הכפר יעבד ליד ג'נין בצפון השומרון, הכפר ממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הירי בבני ברק, בו נרצחו חמישה בני אדם.

במבצע השתתפו לוחמי יחידת אגוז, שייטת 13, סיירת גולני ויחידת מרעול, שערכו מעצרים נרחבים וסריקות אחר אמצעי לחימה בלתי חוקיים. במהלך המבצע נעצרו שמונה מבוקשים, החשודים במעורבות בהוצאת פעילות טרור.

הלוחמים סרקו את המרחב על מנת לגלות אמצעי לחימה בלתי חוקיים. הם איתרו תחמושת צה"לית ומדי צה"ל בביתו של אחד החשודים. בבית נוסף איתרו מטען אשר עתיד היה לשמש להוצאת פיגוע. לוחמי היחידה החרימו את אמצעי הלחימה שנמצאו ועצרו את החשודים. אלה הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

במהלך הפעילות נרשמו מספר הפרות סדר אלימות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. בנוסף, לוחמי צה"ל נטרלו חשוד אשר זרק לעברם מטען. בחסדי שמים אין נפגעים לכוחותינו. הפלסטינים מדווחים כי חילופי אש התפתחו בין הכוחות למחבלים.

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב תיאר את הפעילות: "רדפנו אחרי חוליית מחבלים סמוך לגדר. הם השליכו את הנשק, ונמלטו לתוך השטח. נמשיך ונעשה את זה גם הבוקר - לסכל טרור. זאת משימתנו", אמר בראיון לכאן רשת ב'. כוכב הוסיף וסיפר כי הנשק נתפס כשכוח צה"ל זיהה רכב נוסע וממנו הושלך תיק שבו היה רובה מסוג קרלו שאמור לשמש לביצוע פיגוע.

"הנשק בידינו, נגיע גם לחוליה ולכל מי שיעז לפגוע באזרחי ישראל", אמר דובר צה"ל והדגיש: "ההגנה לא הרמטית, למרות תגבור הכוחות והמודיעין ההישגי".

דובר צה"ל התייחס גם לפעילות הכוחות בג'נין ולפיגוע הנורא בתל אביב: "אביו של המחבל לא היה בבית ולכן לא עצרנו אותו. להבנתי הוא רוצה להסגיר את עצמו. אנחנו נשים עליו את היד, עליו ועל כל מי שקשור באותו פיגוע טרור נוראי בתל אביב".

אמש פרסם דובר צה"ל כי תיעוד ממצלמות הלוחמים שפעלו במבצע בג'נין. הכוחות נכנסו לבית המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב - ומיפו אותו כהכנה להריסתו. בתיעוד נראים הלוחמים רצים בנשקים שלופים, כאשר במקום מתנהלים חילופי אש קשים. מירי כוחותינו נהרגו מחבל חמוש, ו-15 נפצעו. אחד מהם פונה במסוק לקבלת טיפול רפואי בישראל.

תגיות:טרורצה"למעצר מבוקשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה