חדשות בארץ

דיווח: אלו הדרישות של מנסור עבאס מבנט לביטול הקפאת חברות רע"מ בקואליציה

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הציב רשימת דרישות בפני ראש הממשלה נפתלי בנט, על מנת לבטל את החלטת רע"מ על הקפאת חברותה בקואליציה. בין הדרישות: התחייבות לשמירה על הסטטוס-קוו באל-אקצא

עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יממה לאחר הודעת רע"מ על הקפאת חברותה בקואליציה ובכנסת, דווח הערב (שני) בחדשות 12 כי יו"ר המפלגה מנסור עבאס הציב בפני ראש הממשלה נפתלי בנט רשימת דרישות שההיענות להן מהווה תנאי לביטול ההקפאה.

על פי הדיווח של מוחמד מג'אדלה, בראש רשימת הדרישות של עבאס – התחייבות ישראלית לשמירה על הסטטוס-קוו באל-אקצא ובמקומות הקדושים. דרישה נוספת הינה לגבש מתווה מוסכם ליישום תוכנית החומש הכלכלית לחברה הערבית והעברת התקציבים בסך 30 מיליארד שקל תוך פרק זמן מקוצר של שנה בלבד.

עוד דורש יו"ר רע"מ לגבש תוכנית מיוחדת ליישום החלטות הממשלה בנגב וזירוז ההכרה בכפרים הלא מוכרים שאושרו על ידי הממשלה. ברשימה נכללת גם הדרישה להתחייבות בכתב של בנט למתן פתרונות בנוגע לסוגיות תקועות שהינן בסמכותה של שרת הפנים איילת שקד, וכן דרישה להגברת מבצע איסוף הנשק הבלתי חוקי בחברה הערבית.

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד הגיב בחריפות על הפרסום: "באמצע גל טרור שבו שוחטים אותנו, דוקרים אותנו, זורקים עלינו אבנים וסלעים, מנסים לרצוח ילדים באוטובוס ותוקפים יהודים עם טליתות, עכשיו יש לתנועה האסלאמית דרישות לפיצויים. הודות לבנט העם היהודי נרמס ומושפל בארצו היחידה".

בתוך כך, בעקבות הקפאת חברותה של רע"מ בקואליציה פנה היום יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', במכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי בדרישה לכנס את מליאת הכנסת לדיון מיוחד בזמן הפגרה כדי להעלות להצבעה את החוק לפיזור הכנסת. על פי ההערכות, המהלך נועד לבחון את רצינות האיום של רע"מ ולהביך אותה ואת הקואליציה.

"כפי שבוודאי ידוע לך היטב, לאחר פרישתם של שותפכם ממפלגת רע"מ מהקואליציה אין לממשלה ולקואליציה רוב", כתב סמוטריץ'. "המצב הקיים בו הממשלה היא למעשה ממשלת מיעוט שלא זוכה לרוב בכנסת פוגע באופן אנוש בדמוקרטיה וכפועל יוצא גם באמון הציבור".

"הנה כי כן, אין מנוס מלפזר את הכנסת ה-24 ולצאת לבחירות דמוקרטיות. משיש 61 חברי כנסת שאינם חברים בקואליציה, אנו קוראים לך לכנס מיד לאחר החג את מליאת הכנסת לדיון בהצעות חוק לפיזור הכנסת".

בריאיון לגלי ישראל, נשאל סמוטריץ' האם הוא יודע על חברי כנסת בקואליציה שמתכוונים להפיל את הממשלה. "אני יודע על אנשים בוודאות", ענה. "אני לא אכנס לשמות, אבל אני יכול להגיד לכם שהממשלה בוודאות סיימה את דרכה".

"אני אומר לכם באחריות ומידיעה: אני שותף בכמה צירים וערוצים למהלכים שמבשילים להפלת הממשלה הזאת. היא סיימה את ימיה קצובים וסופה ודאי", הוסיף סמוטריץ'. "זו בשורה טובה לחג, אבל אני לא יכול להיכנס לפרטים כדי לא לפגוע במהלכים שאנחנו מקדמים"

תגיות:נפתלי בנטמנסור עבאסרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה