חדשות בארץ

בנט החליט למנוע את הגעת בן גביר לשער שכם

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי קיבל את המלצת השר לביטחון הפנים למנוע את הגעתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לשער שכם. בן גביר: "בנט חילק את ירושלים באופן סופי"

בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן 15:28)

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע בצהריים (רביעי), כי החליט למנוע את הגעתו של יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, לשער שכם בירושלים לשם השתתפות בצעדת הדגלים המתוכננת להתקיים הערב במקום.

בהודעה מטעמו של בנט נמסר, כי הוא קיבל בכך את המלצותיהם של השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. "אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם", אמר. "לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל, ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא".

"שוטרינו וחיילינו ימשיכו להתמקד בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, בירושלים ובכל רחבי הארץ, וימשיכו להילחם בנחישות בטרור הפלסטיני. מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע - יום ירושלים".

בן גביר מסר בתגובה: "יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, ראש הממשלה בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל. אחרי שהפקיר שוטרים ואזרחים הפך לדיקטטור שפוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת. בנט מנסה לעשות ספין על הגב שלי".

"אני לא מקבל הוראות מבנט, בר-לב ומועצת השורא", הוסיף בן גביר. "אם לא יהיה מתווה מוסכם ופשרה בין המשטרה למארגנים, בכוונתי להגיע לשער שכם, בלי לשאול את בנט, בר-לב, מועצת השורא והחמאס".

במפלגת הציונות הדתית הגיבו על החלטתו של ראש הממשלה: "בנט מסר את הריבונות בירושלים לתנועה האסלאמית. אצל בנט ראאד סלאח יכול לעלות להר הבית, אבל חברי כנסת יהודים לא יכולים להגיע לשער שכם. כך נראית כניעה מוחלטת למועצת השורא של האחים המוסלמים".

"חוקי מדינת ישראל קובעים שלחברי כנסת יש חסינות שמאפשרת להם להגיע לכל מקום שירצו", הוסיפו בציונות הדתית. "בנט עובד אצל מועצת השורא. המשימה הראשונה של הממשלה הבאה שנקים בעזרת השם במהרה תהיה לשחרר את ירושלים, את הנגב ואת הדמוקרטיה הישראלית מידי התנועה האסלאמית ולהחיל את הריבונות הישראלית מחדש".

מוקדם יותר הודיעו מארגני צעדת הדגלים כי בכוונתם להגיע הערב לשער שכם ולצעוד עם דגלים ברובע המוסלמי ובמקומות נוספים סביב העיר העתיקה. לדברי המארגנים, היה ניסיון אמיתי מצידם להתפשר ולהגיע להבנות, כדי לא להעמיס על המשטרה עוד עבודה מלבד העבודה השגרתית, אלא שזו דחתה כל הצעה שלהם.

"לצערנו, המשטרה נפלה לבור פוליטי ששר הבט"פ וראש הממשלה טמנו לה", אמרו המארגנים. "במקום לעשות את עבודתה היא נתקלה בחומה פוליטית שמנעה מאיתנו לעשות את כל מה שיהודי יכול וחייב לעשות - לצעוד עם דגל ישראל בעיר הבירה שלו, אנחנו לא יכולים לוותר על צעידת דגלים בעיר הבירה בגלל איומים וסחטנות של מנסור עבאס והתנועה האסלאמית".

תגיות:נפתלי בנטשער שכםירושליםאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה