חדשות בארץ

גנץ: חומש תפונה בקרוב, אישור אביתר ייקח זמן רב

בפגישה עם חברת הכנסת עידית סילמן, שפרשה מהקואליציה, הבהיר שר הביטחון בני גנץ כי לא יתפשר על פינוי חומש וכי אישור היישוב אביתר ייקח עוד זמן רב. הציונות הדתית: "ממשלת הבלהות מעניקה רוח גבית לטרור"

חומש (צילום: Hillel Maeir/Flash90)חומש (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

חברת הכנסת עידית סילמן נועדה אתמול (רביעי) עם שר הביטחון בני גנץ, לפגישה שנקבעה עוד לפני הודעתה הדרמטית על פרישתה מהקואליציה.

על פי הדיווח של עיתונאי חדשות 12, ירון אברהם, גנץ הבהיר בפגישה כי חומש שבצפון השומרון תפונה בקרוב. לדבריו, אין בכוונתו להתפשר על כך שכן מדובר בקיום החוק. הוא הדגיש כי כל המפלגות השותפות בקואליציה – כולל ימינה ותקווה חדשה – מכירות את עמדתו בעניין.

בנוגע לאישור היישוב אביתר, אמר גנץ כי מדובר בהליך שייקח עוד זמן רב. זאת בניגוד לטענת המתיישבים, לפיה סוכם כי אכלוס היישוב ייעשה במקביל לתהליך הבירוקרטי. לדברי גנץ, מדובר בקיום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט, לפיה תתבצע הכרזה על האדמות כאדמות מדינה אולם יינתן זמן של 45 יום לעררים. רק בתום ההליך – שיכול גם לקחת פרק יותר מ-45 יום – תתאפשר העלייה למקום.

עוד עולה מהדיווח, כי גנץ אמר שמועצת התכנון העליונה תכונס בקרוב, ככל הנראה בשבוע הראשון של חודש מאי, כדי לאשר תוכניות בנייה ביהודה ושומרון ליהודים ולערבים.

בציונות הדתית הגיבו בחריפות על דבריו של גנץ בפגישה עם סילמן ותקפו את הממשלה ואת אנשי ימינה: "כניעה רודפת כניעה ושקר רודף שקר. הודעתו של גנץ על פינוי חומש כפרס לטרור לאחר רציחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, בניגוד מוחלט להתחייבויות של שקד ואורבך, ועל עיכוב שיכול להתמשך שנים בהקמת אביתר, בניגוד להסכם שהממשלה חתומה עליו, הם שיא חדש של התרפסות בפני הטרור".

"ממשלת הבלהות נכנעת לטרור בהר הבית ובירושלים, באביתר, בעזה, בחדרה, בחומש, בבאר שבע ובבני ברק, ומעניקה רוח גבית לטרור", הוסיפו בציונות הדתית. "מול הקווים האדומים שיודעת התנועה האסלאמית לשרטט ולהכניע את שותפיה בממשלה, לאגף שבעבר הגדיר את עצמו ימני אין שום קו אדום ושום מנוף על גנץ והשמאל".

ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת יואב קיש ואורית סטרוק, הגיבו: "אין לממשלה המקרטעת הזו רוב, ולא מנדט לפנות את חומש. פינוי חומש הוא נסיגה מחבלי ארץ ישראל ופרס לטרור. אנו קוראים לכל אחד מחברי השדולה מהקואליציה להודיע שפינוי חומש הוא קו אדום".

תגיות:אביתרהציונות הדתיתחומשבני גנץעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה