חדשות בארץ

זה הקוד שיגלה לכם האם החמץ יוצר לאחר הפסח

2114 - הוא הקוד של מוצרי המזון שיוצרו לאחר הפסח, כיוון שיום ראשון הנוכחי הוא היום ה-114 מאז תחילת שנת 2022

  • כ"ג ניסן התשפ"ב
(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

חג הפסח מאחורינו, וכאשר ניגשים לרכוש מוצרי חמץ יש לבדוק שבמקום, ובפרט במאפיות וקונדיטוריות, יש תעודה בתוקף של מכירת חמץ מטעם הכשר ידוע ומוכר. שימו לב - אין מדובר בתעודת כשרות רגילה, שחייבת להימצא בכל מקום המוכר אוכל מוכן.

אכילת חמץ שעבר עליו הפסח הינה איסור חמור. בשל כך רבים נזהרים שלא לאכול אף מוצרי חמץ שיוצרו לפני פסח, מתוך חשש שמא לא נמכרו כראוי. על כן כאשר ניגשים לקנות מוצרי חמץ בימים הסמוכים לחג יש לשים לב שכתוב על המוצר "נאפה לאחר הפסח", או "מיוצר מקמח שנטחן לאחר הפסח". על מוצרים שעליהם לא מופיע כיתוב כזה - יש לבדוק את תאריך הייצור של המוצר, ולהיווכח בצורה מדוייקת מתי נאפה המוצר. אפשרות נוספת היא לבדוק את קוד הייצור של המוצר.

קוד הייצור של המוצר הוא מספר הנכתב על כל מוצר ומוצר לצרכי בקרה ומעקב של המפעל. השיטה המקובלת היא למספר את כל הימים שבין ה-1 בינואר ל-31 בדצמבר, כאשר כל יום מקבל מספר עוקב והוא מצויין בקוד הייצור בצירוף לשנה הלועזית.

השנה קוד היצור של המוצרים שמיוצרים לאחר חג הפסח הוא 2114. היום, יום ראשון, 24 באפריל 2022, הוא היום ה-114 מתחילת השנה הלועזית. אם כן, קוד היצור שלו אמור לכלול את הספרות 2-114, כלומר, היום ה-114 בשנת 2022, ואם המוצר יוצר כבר אמש, מיד לאחר צאת השבת, אז - 2-113.

יצוין כי במוצרים של מפעלים מסוימים מופיעות לעיתים עוד ספרה אחת או שתיים, כגון 02-114-2, המסמלות את המשמרת או המפעל ואין להן חשיבות לתאריך הייצור לעניין החמץ.

כלומר, כל המוצרים שיוצרו לפני סוף פסח תשפ"ב, הקוד שלהם יהיה עד 02114, או 2114.

תגיות:חמץפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה