חדשות בארץ

ח"כים הוצאו, מיקרופונים כובו: סערה בדיון על הכרזת שיקלי כפורש

דיון סוער בוועדת הכנסת על בקשתה של סיעת ימינה להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש. ההצעה אמורה לעבור, כיוון שלקואליציה רוב מוחלט בוועדה

  • כ"ד ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

דיון סוער בוועדת הכנסת אודות בקשתה של סיעת ימינה להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש.

את טענותיה של סיעת ימינה הציג השר מתן כהנא, שטען כי מאחר וח"כ שיקלי פועל ב-10 חודשים האחרונים כנגד דעת הסיעה מתבטא ומצביע ומגיש הצעות חוק נגד עמדת הסיעה. "שיקלי פועל נגדנו", אמר כהנא. "צריך לקרוא לילד בשמו: שיקלי הוא חבר כנסת פורש. אין פה דברים אישית נגד שיקלי, הלוואי והדברים היו נראים אחרת.

"שיקלי פועל בריש גלי נגד הסיעה, הצביע 750 פעם נגד עמדת הסיעה. גורלו המשפטי של אדם אחד כאשר מהצד השני גורלה של מדינת ישראל על כף המאזניים".

"השתפנת וברחת מלקחת אחריות", פנה כהנא ישירות לשיקלי. "הבנו – כולנו – שעל כף המאזניים עומד עתידה של מדינת ישראל. מצד אחד המשך שיעבוד עתידה של המדינה לגורלו המשפטי של אדם אחד, וגרירת מדינת ישראל להמשך כאוס שלטוני, תוך שסע חברתי מעמיק, משבר בריאותי וכלכלי, המשך אובדן המשילות, וללא תקציב, או לקחת אחריות.

"אתה חבר הכנסת שקלי, ברגע האמת, ברגע הגורלי, השתפנת. ירקת על הפרצוף של חברים שלך מהצבא אלו שיצאת איתם לקרב, העדפת פלגנות ומי שמוכן לשסע. ברחת מלקחת אחריות – בחרת להשתפן כדי להשתריין", תקף כהנא, וציין כי שיקלי הצביע נגד עמדת מפלגתו 754 פעמים: "651 פעמים בחוק התקציב כאופוזיציונר ובצורה לא עניינית. הצביע נגד חוק האזרחות למרות שסוכם איתו שיצביע בעד".

במהלך דברי השר כהנא נשמעו קריאות ביניים רבות מצד האופוזיציה וח"כ איתן גינזבורג, המנהל את הדיון, הוציא מהאולם בשלב הזה את חברי הכנסת אופיר כץ, איתמר בן גביר ודוד אמסלם.

מטעמה של מפלגת ימינה משתתפים בדיון השר מתן כהנא - שאינו בעל זכות הצבעה, וח"כ שירלי פינטו המחליפה את ח"כ ניר אורבך. בשיקלי הגיעו לתמוך כמה ממועמדי ימינה בבחירות לכנסת הנוכחית, ביניהם פרופ' אשר כהן וחבר מועצת העיר ירושלים יוסף שפייזר.

העומס בוועדה היה חריג, ועל כן הורה גינזבורג להוציא את כל עוזרי חברי הכנסת. אלא שבין מי שהוצאו היה גם יו"ר פורום ההורים השכולים, בועז קוקיא. באופוזיציה דרשו להשיבו לאולם. ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד מחה: "להוציא את יו"ר פורום ההורים השכולים? זה דבר שלא היה מעולם בהיסטוריה של הכנסת".

באופוזיציה זעמו על כך שהמיקרופונים שלהם לא נפתחו. בן גביר קרא לעבר גינזבורג: "אתה הופך את הדיון לבעייתי, תפתח את המיקרופנים תתן לאופוזיציה גם לדבר, מה זאת ההתנהגות הזאת? אתה מפריע לנו לחופש הביטוי. חופש הביטוי הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה".

ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "דיון שמקורו בחטא - סופו שיתנהל בחטא. אין מקום לדיון על פרישתו של שיקלי, וגם אם היה - בכנסת יש סדר ונהלים. אם היו פועלים לפיהם - לא היינו מגיעים לפארסה הזו. איחור אדיר וסגירת מיקרופונים לנבחרי הציבור. בושה ומבוכה גדולה".

גינזבורג הוציא את ח"כ אורלי לוי אבוקסיס מהדיון, לאחר שאמרה לו: "בעבר חשבתי שאתה ח"כ ערכי". הוא השיב לה: "את מאוד חצופה", והורה להוציאה. כן השתיק גינזבורג פעם אחר פעם את פרקליטו של ח"כ שיקלי, עורך הדין גיא בוסי ואף קרא לעברו: "אתה מנסה לפוצץ את הדיון, אני לא אתן לך".

תגיות:עמיחי שיקליועדת הכנסתימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה