חדשות בארץ

לאחר שאכלו שוקולד: שני ילדים מאושפזים עם חשד שנדבקו בסלמונלה

שני צעירים, אחד מהם פעוט בן שנה וחצי, מאושפזים בבית החולים, עם חשד שנדבקו בסלמונלה

  • כ"ה ניסן התשפ"ב
(צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)(צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)
אא

בבית חולים הציבורי "אסותא" באשדוד מאושפזים שני צעירים עם חשד שנדבקו בסלמונלה, אחד מהם פעוט כבן שנה וחצי. מצבם מוגדר קל.

בצל החשד לזיהום בסלמונלה באחד ממפעלי החברה, מניית שטראוס צנחה ב-2.5%.

במשרד הבריאות הבהירו הבוקר (שלישי) כי אין סיבה להיכנס לפאניקה. "מדובר בחיידק הגורם לרוב לתסמינים קלים וחולפים וברוב המקרים לאחר מספר ימים יש החלמה מלאה. יחד עם זאת, יש לשים לב לאוכלוסיות מדוכאות חיסון וקשישים. על כן, במידה ובאוכלוסייה בריאה נעשה שימוש במוצר וקיימת עדות לתופעות משמעותיות של מערכת העיכול- שלשולים דמיים או שלשולים המלווים בחום, יש לפנות לרופא לצורך בדיקה. בחולים מדוכאי חיסון וקשישים יש להיבדק גם במידה ומופיעות תופעות קלות יותר".

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי הנושא בחקירה יסודית. "מפעל השוקולד של עלית-שטראוס לא יחזור לפעילות לפני שנגיע למסקנה חד-משמעית שהוא יכול לייצר מוצרים בריאים, נקיים, ללא כל סכנה לציבור. במקביל, האירוע יתוחקר עד תום. מנכ״ל המשרד פרופ׳ נחמן אש, כבר פתח בחקירה מקיפה.

"זו דוגמא טובה למה צריך רגולציה ומדוע המדינה צריכה לפקח, במיוחד מול תאגידים חזקים. כי אם לא נשמור - יהיה ג׳ונגל. לכן גם בתחום המזון, משרד הבריאות עומד על המשמר ואנחנו מוודאים יום יום שכל מה שתושבי ישראל אוכלים ושותים בטוח, ועומד בסטנדרט הבריאותי הכי גבוה שיש.

"במפעל המדובר תיערך בדיקה יסודית ואנחנו נבצע ביקורות קפדנית", הדגיש הורוביץ. "לא יהיו פשרות בעניין הזה. אוודא שהפיקוח ההדוק נמשך ונפעל בכל האמצעים הדרושים כדי לשמור על הבריאות, כך שמי שלא יעמוד בסטנדרט הבריאותי שלנו, לא ישווק מוצרים בישראל".

חברת שטראוס הודיעה בימים האחרונים על ריקול לכלל מוצרי השוקולד שתאריך ייצורם מראשית חודש פברואר. כן מבצעת החברה דיגום למוצרים רבים נוספים.

תגיות:שוקולדשטראוססלמונלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה