חדשות בארץ

דובר צה"ל: "5 הפיגועים האחרונים – אינם בהכוונת ארגוני טרור"

תא"ל רן כוכב התייחס לפיגוע הקשה באריאל, וציין כי המחבלים לא מזוהים עם אף ארגון טרור – דבר שמקשה ומאתגר את מערכת הביטחון

  • ל' ניסן התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

המחבלים שרצחו את ויאצ'סלב גולב הי"ד בליל שבת בכניסה לאריאל אינם קשורים לארגון טרור כלשהו. דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב אמר הבוקר (ראשון) כי עובדה זו מאתגרת ומקשה על מערכת הביטחון.

בראיון ל'כאן רשת ב'' אמר דובר צה"ל: "המחבלים אינם מזוהים עם ארגון טרור ופעלו ללא הכוונה עם נשקים מאולתרים מסוג קרלו. חמשת הפיגועים שבוצעו מה-22 במארס אינם בהכוונת חמאס או ארגון טרור אחר - זה מקשה ומאתגר אותנו.

הוא הוסיף והתייחס לכך שצה"ל מקבל התרעות רבות לפיגועים ומסכל אותם. "25 גדודי לוחמים פרוסים בקו התפר ויו"ש ומבצעים סיכול. אנחנו מצליחים לסכל הרבה התרעות, זה לא מה שקרה באריאל".

דובר צה"ל התייחס לכך שהאבטחה בכניסה לעיר אריאל מבוצעת על ידי חברה אזרחית, וטען כי אין בכך כל בעיה. "זה עניין של מדיניות. המאבטח, כמו הרבה מאבטחים, היה לוחם מיומן, שעשה זאת תוך שהיה סטודנט באוניברסיטת אריאל, אני חושב שההחלטה נכונה", הדגיש.

ראש עיריית אריאל, אלי שבירו, אמר כי בתום התחקיר הצבאי יופקו לקחים לגבי מערך האבטחה. "שגרת החיים בעיר תימשך ותתאפשר כניסה של פועלים פלסטינים לאזור התעשייה. אנו דוגמה טובה לדו-קיום. יש פה שקט יחסי ואין לאיש תעודת ביטוח.

"האירוע מחייב אותנו לעשות תחקירים על מנת להביא לכך שרמת הביטחון תהיה גדולה יותר. נעשה את הכל על מנת לשפר. אני סומך על כוחות הביטחון שינחו אותנו. כל הייעוד של המחבלים זה ליצור בהלה ופחד, אנו לא שם", אמר שבירו.

תגיות:אריאלפיגועים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה