חדשות בארץ

התנאי של רע"מ לחזרה לקואליציה: תיקון הסטטוס קוו בהר הבית

מנסור עבאס הבהיר כי חזרתה של מפלגת רע"מ לקואליציה מותנית בתיקון הסטטוס קוו בהר הבית. מנהיג חמאס דורש מרע"מ לעזוב לחלוטין את הממשלה

  • ל' ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שמפלגתו הקפיאה את חברותה בקואליציה, מבהיר כי רע"מ תחזור לממשלה רק לאחר סיכום עם ירדן ותיקון הסטטוס קוו בהר הבית - כך דווח הבוקר (ראשון) בכאן ב'.

על פי הדיווח, עבאס נפגש עם השר יאיר לפיד בשבוע שעבר, וציין בפניו כי אם הדרישות של ירדן בנוגע להר הבית יבוצעו – מפלגת רע"מ תחזור לקחת חלק בקואליציה הנוכחית.

כזכור, בסוף השבוע שעבר נפגש יו"ר רע"מ עם מלך ירדן עבדאללה. השניים דנו בדרישות הירדניות, ביניהן הגברת נוכחות אנשי הוואקף במסגדים בהר, ומיעוט כניסות של כוחות הביטחון הישראליים. כעת, הבהיר ללפיד שרע"מ תשוב לקואליציה רק לאחר שכל דרישותיה של ירדן יבוצעו.

גורמים בימינה אמרו כי הם מעדיפים שמי שיביא לפירוק הממשלה יהיו אנשי רע"מ, שכן במצב כזה נפתלי בנט יישאר ראש ממשלת המעבר והתפקיד לא יועבר ליאיר לפיד.

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, נשא נאום בעזה, והעביר מסר תקיף ביותר לרע"מ – להתפטר מחברותה בקואליציה. סינוואר אמר כי מתן חגורת מגן לממשלת ישראל הפוגעת במסגד אל-אקצה היא פשע שלא ניתן לכפר עליו. "אסור לספק רשת ביטחון לכל ממשלה שתקבל החלטות שפוגעות במסגד אל-אקצא ומחלקות אותו זמנית ומרחבית. ההיסטוריה תזכור לך את זה, מנסור עבאס. כשאדם ערבי אומר שהמדינה הזו היא יהודית, זו שפלות, והשתדלתי למצוא מילה נעימה. אדם ערבי שאומר כי המדינה הזו לא מדינת גזע – זו שפלות. מספיק".

סינוואר הוסיף כי חברותה של רע"מ בקואליציה היא התכחשות לדת, לערביות וללאומיות. "אחינו בפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, היום אתם צריכים לקבל החלטה ולא רק להשהות את פעילותכם בכנסת. אם יש לכם מצפון - הלילה אתם צריכים להחליט", אמר.

תגיות:ממשלהרע"םמנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה