חדשות בארץ

"שפל חדש": ח"כ מראענה תשתתף בטקס הזיכרון הפלסטיני

חברת הכנסת אבתיסאם מראענה אישרה את השתתפותה בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני: "פגיעה ביום הזיכרון, בו אנו מתאחדים וזוכרים את חללי מערכות ישראל. זהו שפל חדש"

  • א' אייר התשפ"ב
ח’’כ אבתיסאם מראענה (צילומים: פלאש 90)ח’’כ אבתיסאם מראענה (צילומים: פלאש 90)
אא

ח"כ אבתיסאם מראענה, ממפלגת העבודה החברה בקואליציה, אישרה את השתתפותה בטקס יום הזיכרון הישראלי־פלסטיני, שיתקיים בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, במקביל לטקסים הממלכתיים - כך נחשף הבוקר (שני) ב'ישראל היום'.

מדובר בטקס הנערך על ידי ארגוני שמאל, ומבקש לזכור באותה מידה את חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה לצד פלסטינים שנהרגו מאש כוחות צה"ל.

הטקס הינו אירוע שנוי במחלוקת ומעורר כעס רב בישראל, משום שהוא מציג את החללים הישראלים בפעולות האיבה והטרור וכן את חיילינו לצד הרוגים מהצד הערבי פלסטיני. הטקס מנסה לייצר סימטריה בין הצדדים, ולהדגיש כי בשני הצדדים ישנם הרוגים.

ח"כ מראענה מסרה: "יש לי כבוד רב ליום הזיכרון ולמשפחות השכולות, ואני משתתפת בכאבן העצום והבלתי נתפס. אני מאמינה שהדרך למנוע מלחמות נוספות ומוות נוסף עוברת דרך הכרה בכאב של האחרים והאחרות".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר כי "אבן אחר אבן, לבנה אחר לבנה, ממשלת בנט פורמת את האתוס המכונן עליו הוקמה מדינת ישראל ואת המאחד בחברה הישראלית. קדושת האחדות של יום הזכרון מחוללת על ידי חברת כנסת מן הקואליציה. בוקר כואב ועצוב".

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, הגיב להודעתה של מראענה שתשתתף בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני. "הקואליציה הישראלית-פלסטינית בראשות נפתלי בנט ממשיכה בפגיעה ביקר ובקדוש לעם ישראל. אין תחתית אליה חברי קואליציית 'האחדות' לא הגיעו, אך פגיעה ביום הזיכרון, היום הלאומי בו אנו מתאחדים וזוכרים את חללי מערכות ישראל. זהו שפל חדש".

"אני קורא לחברי הכנסת שעוד נשאר בהם מעט מהכבוד הלאומי שלהם - תפרקו את הממשלה. תהיו נאמנים לערכים שלכם, ותבואו למחנה היהודי-לאומי להקים ממשלה יהודית-לאומית", הוסיף מעוז.

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) תהה מה היה אומר יו"ר ראש הממשלה המנוח יצחק רבין על כך שחברת מפלגת העבודה משתתפת בטקס כזה. "לצערי מהקואליציה הנוכחית אין לי ציפיות", הצהיר.

גם השחקנית רבקה מיכאלי ציינה שתשתתף בטקס הפלסטיני. יואב אליאסי, הצל, הגיע את כאבו בפייסבוק: "למה את משתתפת ביום הזיכרון למחבלים?", כתב למיכאלי ביום חמישי האחרון. "את באמת שואלת? כי גם אנחנו רוצים להבין למה את משתתפת באירוע של ביזוי זיכרון לוחמינו שהקריבו את חייהם עבורך, ואת ברוב חוצפתך שמה אותם באותה קטגוריה כמו מחבלים רוצחי ילדים שמנסים להשמיד אותנו? אז באמת למה את משתתפת באירוע שרק בא להכאיב ולשים מלח על הפצעים המדממים? רק החודש קברנו 14 אחים שלנו".

תגיות:יום הזיכרוןפלסטיניםבצלאל סמוטריץ'אבתיסאם מראענה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה