חדשות בארץ

סילמן תוקפת: "ממשלת שמאל קיצונית שפוגעת בשבת ובזהות היהודית. הפורש הבא הוא עניין של זמן"

חברת הכנסת עידית סילמן מסבירה את התפטרותה: "נושאים שהיו דגלים שלנו – מתקפלים אחד אחרי השני. יש כאן ממשלת שמאל קיצונית שפוגעת בכל מי שחשובות לו השבת והזהות היהודית"

  • א' אייר התשפ"ב
בנט, בעיגול סילמן (צילומים: מרק ישראל סאלם, פול; יונתן זינדל, פלאש 90)בנט, בעיגול סילמן (צילומים: מרק ישראל סאלם, פול; יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לראשונה מאז התפטרה מהקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן העניקה ראיון לחדשות 12, והסבירה את הצעד הדרמטי בו נקטה, שעשוי להוביל להתפרקותה של הממשלה.

סילמן הגדירה כי אפשרה להקים את ממשלת השמאל עם רע"מ כטעות. "האמת, נתתי צ'אנס - אבל טעיתי. טעיתי, וזו גם הזדמנות לבקש סליחה. סליחה מבוחרי ימינה המאוכזבים, וסליחה מאנשי המחנה הלאומי, שהרגישו שנעשה להם עוול. אני באמת חשבתי שאחרי 4 סבבי בחירות צריך לתת צ'אנס לממשלת אחדות, לממשלה של כולם. בסופו של דבר, טעיתי. מצאתי שמילים יפות כמו 'אחדות' ו'ריפוי' לא קיימות כאן, הרי הממשלה הזו מתנהלת בלי המחנה הלאומי".

"אני טעיתי", מדגישה סילמן. "לתומי אני חשבתי שנושאים של זהות יהודית, שהיו גם הבטחת הבחירות שלנו, באמת לא יינזקו. הרי אמרנו לא פעם ולא פעמיים, שיש סטטוס קוו בתחום דת ומדינה, שלימינה יש וטו בתחומים האלה. בסוף אתה רואה כרסום זוחל מתחילת ימיה הראשונים של הקואליציה".

סילמן ממשיכה לתקוף את חברי הקואליציה, הפוגעים בזהותה היהודית של מדינת ישראל. "בסוף אתה רואה שזה כרסום זוחל, שמוביל למחיקת הזהות היהודית של מדינת ישראל. לא יכולתי לתת לזה יד. בסופו של דבר, נושאים שהיו דגלים שלנו, הבטחת בחירות לבוחרים שלנו, מתקפלים אחד אחרי השני. יש דברים שלא נגעו בהם 70 שנה, באף ממשלת שמאל קיצונית שהייתה כאן - ועכשיו פתאום מגיעים ונוגעים בדברים שהם סטטוס קוו של כל עם ישראל, ולא רק שלי או של החרדים - של כל מי שחשובות לו השבת והזהות היהודית, ליבת העם היהודי במשך שנים".

סילמן מפרטת את פגיעותיה של הממשלה בה היתה חברה: "עכשיו הדברים הללו על המוקד ואין מי שיעצור, שיעמוד בפרץ ויגיד: 'בזה אנחנו לא נוגעים'. אני יודעת שאף אחד לא היה מתכוון לעמוד מול ישראל ביתנו ולוותר. אין מי שיעמוד ויגיד שכאן עוצרים. זה בכשרות, בגיור, בכותל הרפורמי, בהר הבית, בלומדי התורה ובמעונות האברכים. הכרסום המזדחל הזה הביא לכרסומה של המדינה היהודית שבנינו כאן במשך שנים".

סילמן מתייחסת להפקרת ערכי הימין: "האמת היא שהשפה שלנו השתנתה, עם ביטויים כמו 'הגדה המערבית', וקיפול כל הדגלים של ערכי הימין".

על השאלה האם קיבלה את המקום העשירי בליכוד ושריון לתפקיד שרת הבריאות, הכחישה סילמן בתוקף. "ממש לא. הייתי בתפקיד חיי. החלום היה להיות יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות, והאמת היא - אני לא יודעת מה יהיה מחר בבוקר. הלכתי עם הלב שלי, אבל אני יכולה להגיד שאם הייתי רוצה לקבל משהו, הייתי יכולה לקבל את זה כאן ועכשיו".

"יכולתי לבקש כל מה שאני רוצה כדי לשמור על שרידותה של הקואליציה הנוכחית - אבל לא עשיתי את זה", היא מציינת. “קיבלתי החלטה, והלכתי עליה בכל הכוח. היה חיבוק מלטף של התקשורת, כתבות, שערים. יש תקציבים, הרבה כוח ועמדת השפעה – אבל בסופו של דבר, אני מצליחה להבין למה לחברים שלי, שנמצאים שם היום, קשה לצאת משם. צריך בשביל זה הרבה אומץ”.

כאשר נשאלה האם בנט הוא ראש ממשלה טוב, סירבה לענות. "אני לא מחלקת ציונים. אני יכולה לומר שהתחלנו לדבר באנשים, במקום בערכים. בסופו של דבר אולי היו (לבנט) יכולות, אבל אני חושבת שהתמונה מאוד ברורה והממשלה הזו איבדה את הדרך".

"הבא או הבאה בתור לפרוש מהקואליציה זה רק עניין של זמן", אמרה סילמן. "אני יכולה להגיד שהממשלה הזו חיה על זמן שאול. זה לא שאין לה רוב בכנסת - אין לה רוב בעם. אני קוראת מכאן לחברים שלי שאני איתם באותה סיעה, ולחברים מתקווה חדשה - המדינה הזו חשובה והגורל שלה בידיים שלכם. הממשלה הזו חיה על זמן שאול. אין לה רוב בעם, ולכן אני חושבת שהכול פה עניין של זמן, כי הרכבת כבר יצאה מהתחנה".

תגיות:נפתלי בנטעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה