חדשות בארץ

חמאס נטל אחריות על הפיגוע באריאל, בו נרצח ויאצ'סלב גולב הי"ד

ארגון הטרור חמאס ציין כי הפיגוע באריאל "בא במסגרת של תגובות לתוקפנות על מסגד אל אקצא"

  • א' אייר התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ארגון הטרור חמאס הודיע הערב (שני) כי פיגוע הירי באריאל בליל שבת האחרון, הינו תגובה של הזרוע הצבאית של חמאס.

בהתייחסותו לפיגוע הקשה, בו נרצח המאבטח ויאצ'סלב גולב הי"ד, בן 23, מטווח אפס בכניסה המערבית לאריאל, ציין חמאס כי "פיגוע זה בא במסגרת שורה של תגובות של הזרוע הצבאית של חמאס לתוקפנות על מסגד אל-אקצא".

"הפעולה בוצעה בתגובה לתוקפנות הכיבוש הפראית והברוטלית על מסגד אל-אקצה המבורך ועל המתפללים ברחבות (המסגד) וזאת בדרך של יהירות ושחצנות אשר האויב לא חשב על השלכותיה", לשון חמאס.

"גדודי אל-קסאם מדגישים, כי הפעולה הזו מתרחשת במסגרת שרשרת של פעולות התגובה על חילול מסגד אל-אקצה והתוקפנות נגדו, והיא לא תהיה האחרונה", איימו בארגון הטרור. "זה ג'יהאד, ניצחון או נפילה חלל בדרכו של אללה".

זוהי הפעם הראשונה במסגרת גל הטרור הנוכחי שארגון הטרור חמאס נוטל אחריות לפיגוע בישראל. כן רומז ארגון הטרור על מעורבותו בפעולות טרור נוספות ומצהיר על כוונתו לבצע פיגועים דומים בעתיד הקרוב.

חקירת גורמי הביטחון אודות הפיגוע הקטלני מעלה כי המחבלים תכננו את המעשה במשך שבועות ארוכים. הם איתרו את עמדת הש.ג המערבית כנקודת התורפה האבטחתית באריאל, בפרט בליל שבת. המחבלים השיגו רכב גנוב ורובים, ונסעו בסמוך לעמדת השמירה. המחבל שיש על יד הנהג ירה לעבר שני המאבטחים. לאחר מכן ירדו המחבלים מהרכב וירו מטווח אפס במאבטח ויאצ'יסלב דניאל גולב הי"ד, שגונן בגופו על ארוסתו – המאבטחת הנוספת – והציל את חייה.

לאחר הרצח, נמלטו שני המחבלים עם הרכב כרבע שעה נסיעה מערבה, ואז שרפו את הרכב עם חומרי בערה שהכינו בעוד מועד. לאחר מכן הם הסתובבו מספר שעות בשטח, ואז ביקשו מאביו של אחד מהם שיגיע לאסוף אותם. הוא הגיע עם רכבו ולקח אותם הביתה. האב, שנעצר בחשד לסיוע למחבלים, ישב בעבר ישב 12 שנים בכלא הישראלי על עבירות ביטחון.

ויאצ'יסלב דניאל גולב הי"ד הובא למנוחות אתמול בבית העלמין בבית שמש. יהי זכרו ברוך, ארץ אל תכסי דמו.

תגיות:אריאלטרורחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה