חדשות בארץ

שמות 24,068 החללים הוקראו. שר הביטחון: "נשמור על הזיכרון בחרדת קודש"

שמותיהם של עשרות אלפי חללי ישראל הוקרא בהר הרצל. שר הביטחון בני גנץ: "כל לבנה היא שם, סיפור שהוחמץ

  • ג' אייר התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אזרחי ישראל מתייחדים היום (רביעי) עם זכרם של 24,068 לוחמים שנפלו במערכות ישראל ו-4,216 אזרחים שנספו בפעולות איבה. לאחר צפירת הזיכרון שתישמע בשעה 11:00, יחלו טקסי הזיכרון הממלכתיים ב-52 בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. בשעה 13:00 יתקיים בהר הרצל טקס אזכרה ממלכתי לחללי פעולות האיבה.

מיום הזיכרון האחרון ועד היום נוספו 56 חללים למניין הנופלים, ועוד 84 נכים שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו כחללים. למניין חללי פעולות האיבה הצטרפו השנה 33 אזרחים שנרצחו, וארבעה נוספים נפטרו מפצעיהם ונוספו לרשימת החללים. המאבטח ויאצ'סלב גולב הי"ד, שנרצח באריאל בשבוע שעבר, טרם הוסף למניין הנופלים הרשמי.

טקס הקראת שמות חללי מערכות ישראל התקיים הבוקר בהיכל הזיכרון הלאומי, בהשתתפותו של שר הביטחון בני גנץ. במהלך הטקס הוקראו שמותיהם של כל 24,068 החללים על ידי נציגי צה"ל, המשטרה ושירות בתי הסוהר.

"הקראת השמות הזאת, שם אחר שם אחר שם, הערכה כלפי הלוחמים והלוחמות", אמר שר הביטחון בני גנץ. "כפי שקריאת השם מותירה לנו זכר מהאנשים שהיו ואינם כאן פיזית, כך גם הקראת השמות בהיכל הזה, שבו כל לבנה היא שם, פנים, סיפור שהוחמץ, אהבה שלא מומשה, פסגות שלא נכבשו. רצף החללים הם שרשרת התקומה שלנו.

"המחיר העצום הזה של המשפחות השכולות, של החברה הישראלית כולה, הוא גם המנוע שלנו לחיות, להוסיף, לעשות טוב, לתקן, להתכנס ביחד, לשמור את הרעות והערבות ההדדית, לשמור על האחדות הבסיסית שלנו כחברה", לשון שר הביטחון.

"לצערי אין בישראל כמעט משפחה או בית שהשכול נפקד מהם או שאינו מוכר להם. אני, כמו מפקדים רבים אחרים, מחשיב את עצמי כמפקד שכול. איבדתי רבים מחבריי - לוחמים, פקודים ורעים לנשק בשדה הקרב. אנו מספרים על גבורת החללים כדי לזכור ולהזכיר למה אנחנו כאן, ועבור מה ימשיכו נערים ונערות בני 18 להגיע לבקו"ם, ללבוש מדים, לשרת את המדינה ולחרף את נפשם", המשיך שר הביטחון.

"הזיכרון והשכול הם נושאים שנמצאים בלב ליבה של ההוויה הישראלית, מקום המדינה ועד היום, ועלינו לשמור עליהם מכל משמר ומעל לכל ויכוח. החברה הישראלית ראויה לנושא אחד שכולנו מתייחסים אליו ביראת קודש לאורך השנה וראויה ליום הזה שבו נזכור את כולם, נכבד את זכרם ונשמור על אחדותינו וחוסננו החברתי. "בני המשפחות השכולות ראויות לכך, ועלינו החובה לחבק אותם בכל דרך שיבחרו, לקבל באהבה גם את הביקורת שלהן, כי הן אלה ששילמו את מחיר תקומתנו וקיומנו. נחבק אותן אל ליבנו, וכך גם נשמור על החברה הישראלית, על המורשת, על הזיכרון והאחדות", הוסיף שר הביטחון.

תגיות:חלליםיום הזיכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה