חדשות יהדות

פליט בן 12 מאוקראינה עבר ברית מילה, והפתיע בשם היהודי שבחר

נער בן 12 שנמלט מאזורי הקרבות באוקראינה והגיע להונגריה – נכנס בבריתו של אברהם אבינו. וזה השם שבחר: אברהם ישעיהו

  • ג' אייר התשפ"ב
אא

התרגשות גדולה בקרעסטיר: היום (רביעי) נכנס נער יהודי בן 12 בבריתו של אברהם אבינו. מדובר בנער שנמלט עם משפחתו מאזורי הקרבות באוקראינה - והגיע להונגריה. הנער הפתיע כשהכריז את השם היהודי בו בחר: אברהם ישעיהו.

את הברית ערך המוהל הרב שלמה גלבר מבני ברק, ועמו שליח חב"ד הרב מנדל כהן ממריופול. הברית נערכה היום בעיירה קרעסטיר שבהונגריה, בדיוק ביום ההילולה רבי ישעיה בן רבי משה, והיא נערכה בביתו העתיק של ר' ישעיה.

שלוש מצוות בתורה נקראו 'אות': ברית מילה, שבת ותפילין, וכולן מקשרות את האדם לבוראו בברית נצח. לכן, בכל הדורות עם ישראל מסר נפש על מצוות ברית מילה. מצוות ברית מילה היא אחת המצוות הנשמרות ביותר בעם ישראל. גם בימים קשים ותחת איומי מוות מלו היהודים את ילדיהם.

יש להבין שהמילה "ברית" לא קשורה לעצם החיתוך, אלא יותר לעניין של שניים שכורתים ברית, כמו בחתונה – בני הזוג כורתים ברית ביניהם: מהיום אנחנו זוג – סוג של חיבור נצחי. כך הקב"ה: "וכרות עמו הברית", כרת ברית עם אברהם אבינו, שהחותם ברית קודש בבקשרו של האדם מעיד שהאדם הוא יהודי, שהוא מחובר לבורא עולם.

"לעשות ברית מילה ברוסיה הקומוניסטית זה 6 שנים בכלא" - אל תפספסו:

מי צריך להיות הסנדק בברית? ומהי המשמעות של מוהל ירא שמים? ומדוע מזמינה מלכת אנגליה מוהל מנוסה למול את בני משפחתה? 5 דקות מרתקות עם הרב זמיר כהן:

תגיות:ברית מילהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה