חדשות בארץ

תרגיל פוליטי? רע"מ: נמשיך להקפיא את חברותנו בקואליציה

מפלגת רע"מ מודיעה כי היא ממשיכה את הקפאת חברותה בקואליציה, ולא תשתתף ביום רביעי בהצבעה על פיזור הכנסת. האם מדובר בתרגיל פוליטי?

  • ז' אייר התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מפלגת רע"מ הודיעה הבוקר (ראשון) כי סביר שחברי הכנסת שלה לא יתייצבו ביום רביעי להצבעה שיוזמת האופוזיציה על חוק לפיזור הכנסת, וימשיכו את הקפאת חברותם בקואליציה - כך דווח בחדשות 12.

משמעות הדברים היא שהאופוזיציה תוכל להעביר את החוק בקריאה טרומית, בשל העובדה שבשלב זה הוא אינו זקוק לרוב של 61 תומכים. עם זאת, באופוזיציה חוששים שמדובר בתרגיל של רע"מ. הסיבה היא שאם החוק ייפול בהצבעה בקריאה טרומית – לא ניתן יהיה להגישו מחדש למשך 6 חודשים.

יו"ר רע"מ ‏מנסור עבאס אמר אמש כי הישארותה של מפלגתו בקואליציה תלויה בהבנות שיושגו בין ירדן לישראל בוועדה המשותפת של שתי המדינות בנוגע למסגד אל-אקצא. בחשבון הפייסבוק שלו בערבית כתב עבאס: "הודעתי לראש הממשלה וראש הממשלה החליפי את העמדה הברורה והנחרצת הזו לאחר שנפגשתי עם מלך ירדן. הדרישות והעמדות בעניין מסגד אל אקצא יתקבלו ויתנהלו על ידי מלך ירדן, עבדאללה השני, בעל החסות על מסגד אל אקצא והמקומות הקדושים בירושלים. נדגיש כי פתרון הקבע הוא סיום הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית בגדה ובעזה, ובירתה ירושלים שבלבה נמצא מסגד אל אקצא".

גורמים במועצת השורא ניסו לקדם החלטה שתחייב את רע"מ להכריז על פרישה מיידית מהקואליציה. המהלך מקודם בעקבות התבטאויותיהם של שרת הפנים איילת שקד וחברי הכנסת ניר אורבך ויום טוב כלפון אודות עליית יהודים למתחם הר הבית במהלך יום העצמאות.

שרת הפנים שקד עודדה עליית יהודים להר הבית, כשכתבה: "נשבר שיא של כל הזמנים" בכמות העולים השנה. ח"כ ניר אורבך כתב: "דאגנו לפתיחת הר הבית". ח"כ יום טוב כלפון ציין כי עלה להר הבית ביום העצמאות. הכרזות אלו הכעיסו גורמים במועצת השורא, שמקדמים החלטה להודיע לרע"מ לפרוד מיידית מהקואליציה. נשוב ונזכיר כי עלייה להר הבית כרוכה בחשש כבד לאיסור כרת, כיוון שכל עוד אין אפר פרה אדומה כולנו טמאי מתים. עלייה בטומאה לחלקים מסויימים בהר הבית גורמת לעולה לעבור על האיסור הגדול, שעונשו הכרתת הנפש. 

תגיות:ממשלהקואליציהרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה