סגולות

זמן מסוגל ומרגש: סגולות ברכת כהנים

סגולה לזרע של קיימא, לילדים מכבדי הורים, לזיווג ולהצלחה – והכל בברכת כהנים אחת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הגאון הרב אהרן לייב שטיינמן זצ"ל, בשהותו בחוץ לארץ, ביקש ממארחיו להתפלל בבית כנסת ספרדי שרחוק ממקום משכנו, אף על פי שיש בית כנסת בקרבת מקום. כששאלוהו מדוע, ענה - משום שבבית הכנסת הקרוב לא מקיימים ברכת כהנים אלא רק בחגים. והיות שלשיטת בעל חרדים גם המתברך בברכת כהנים מקיים ג' מצוות עשה, כשם שזוכה הכהן, לכן מבקש לזכות ולא להפסיד ברכה גדולה זו.

כתב מר"ן החיד"א, שבעת ברכת כהנים יסמן את מספר התיבות באצבעות יד ימין, שהרי יש 14 פרקים באצבעות, ויחד עם כף היד - סה"כ 15, כנגד 15 מילים בברכה. ומסמנים זאת בנגיעה בפרק הראשון בבוהן, וכך בכל האצבעות, ולבסוף יעטוף את הבוהן בארבע אצבעות, וכך יזכה לברכה והצלחה לכל היום.

ומה צריך לכוון בעת שמיעת הברכה? יש לכוון "להתברך", ואשרי הזוכה לברכה זו בכל יום.

סגולה נפלאה לזרע של קיימא בשם מר"ן החיד"א: יבקש משני כהנים מיוחסים לכוון על המבקש ילדים בברכת כהנים, ובפרט בברכה הראשונה, "יברכך" = בבנים, הכוונה שיזכה אותו אדם לכך במהרה.

סיפר אחד הרבנים החשובים בארץ, שהוא עצמו כהן, שבעת שהותו בישיבה כשהיה בחור סיכם עם חבר נוסף, שגם הוא היה כהן, והחליטו שני הבחורים לכוון על אנשים שנזקקו לזרע בר קיימא. ואכן, אחר שכיוונו זאת בפסוק "יברכך ה' וישמרך", תוך זמן קצר זכו להיוושע, וכך אירע עם אנשים רבים.

סגולה נפלאה לזכות לילדים מכבדי הורים: כתב בעל "ראשית חכמה", ר' אליהו וידאש זצ"ל, בשער הקדושה: בעת שהאב מביא את בנו בהיותו ילד, ומניח את ידו הימנית על ראשו עם הטלית בעת ברכת כהנים, בנו מרגיש שאביו מאציל לו ברכה בעת זו. במשך השנים הילד גדל, ויד האב עולה אט אט מחמת גובה הבן, וכאשר הבן כבר גבוה מהאב, צריך הבן להוריד את ראשו כדי שאביו יוכל להניח את ידו. כותב בעל "ראשית חכמה" שדבר זה גורם שבן זה יוריד את ראשו לפני אביו לכל ימי חייו, ויהיה כנוע לפניו, שדבר זה נחקק בנפשו של הנער, לכבד את אביו מחמת ברכת כהנים בכל השנים.

סגולה לזיווג: בשם מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, נאמר למי שמבקשים את שמחתם, שיכוונו בעת ברכת כהנים במילה "ויחונך", שיזכו לזיווג במהרה. והגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל כתב לכוון במילה "שלום", ולכן מומלץ לכוון בשני המקומות, ולזכות להתבשר בבשורות טובות.

 

תגיות:סגולותברכת כהנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה