חדשות בארץ

הנס הגדול בתקוע: יאיר שתה תה במרפסת – וראה את המחבל מטרים ספורים ממנו

תושיה גדולה ונס עצום: יאיר מימון ישב במרפסת עם אשתו, ואז זיהה חשוד מטפס על גדר בסמוך אליו. הוא יצא מהבית להסתער עליו, וחיסל אותו מטרים ספורים בלבד מדלת הכניסה

  • ח' אייר התשפ"ב
תקוע (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)תקוע (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

יאיר מימון, תושב תקוע, ישב עם אשתו במרפסת ביתו ושתה תה. לפתע ראה מחבל מטפס על הגדר  מטרים ספורים בלבד ממנו. בתושיה הכניס את אשתו ושבעת ילדיו הביתה, הורה להם להזעיק את כוחות הביטחון. הוא עצמו הוציא את נשק ה-M16 שלו ויצא להסתער על המחבל.

כשיצא מפתח הבית נדהם לגלות את המחבל מנסה לחדור לביתו ואוגף אותו. מימון הסתובב בזמן, וירה במחבל מטווח אפס, מטרים ספורים בלבד מדלת הכניסה לבית.

בראיון לרשת ב' תיאר מימון את שאירע: "אני ואשתי ישבנו במרפסת, ופתאום לנוף הפסטורלי שלנו הסתנן אדם שטיפס על הגדר שלושה מטרים מאיתנו. קראתי לו לעצור, וכשלא הגיב נפל האסימון שיש פה מחבל.

"רצתי פנימה לקחת את הנשק, וכחבר כיתת כוננות התחלתי לסרוק בחוץ. הוא הגיע מאחוריי עם סכין שלופה ביד, הסתובבתי אליו וזהו - מסיימים את האירוע", אמר.

משה סוויל, יו"ר ועד היישוב תקוע, הגיב לניסיון הפיגוע: "בוקר של נס גדול בזכות תושייה בלתי רגילה של תושב היישוב שזיהה מחבל שזינק על הגדר והתקרב לביתו עם סכין.

"התחושה של המשפחה ושל כל התושבים היא של חששות, של פחד, אבל גם הרבה עוז היה על הנס הגדול שהיה לנו פה ועל הפיגוע שנמנע", הוסיף. "זה משהו שקרוב אליך מאוד. ממש בתוך הבית שלך. נס גדול".

למרות גל הטרור הנמשך, בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט על פתיחת המעברים באזור יהודה ושומרון, למעט תושבי היישוב רומאנה בנפת ג'נין - מקום מגוריהם של המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. מיחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר, כי מעבר ארז יישאר סגור לתנועת תושבי רצועת עזה עד להודעה חדשה. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בהמשך השבוע תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא.

תגיות:תקועמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה